A modell az idehaza egyáltalán nem forgalmazott 5490-es utódjának számít és lényegében határokon átívelő munka eredménye, fejlesztésében a Daimler és a Liebherr is részt vett. Fülkéje például a negyedik generációs Actrostól ered, belmagassága 1,98 méter, belső szélessége pedig 2,27 méter.

Az új Kamaz könnyen áttekinthető, modern műszerfalat kapott, amelynek része a 25 centiméter átmérőjű multimédiás érintőképernyő, valamint a kulcs nélküli indítási lehetőség. A személyes holmik tárolására három zárt, illetve két nyitott polc áll rendelkezésre. Hajtásáról 12 literes, hathengeres motor gondoskodik, amely 380 és 550 lóerő közötti teljesítményszinteken lesz elérhető.

El sem hinnéd, milyen olcsó az új Kamaz 1

A sofőr komfortjának növelése érdekében az erőforráshoz 12+2 sebességes ZF Traxon automata sebességváltót csatlakoztattak. A motor élettartamát 1,2 millió kilométerben határozták meg, amiből 280 ezer kilométer garanciális intervallum. Az erőforrás szervizintervalluma pedig 150 ezer kilométer és étvágya gyári értékek szerint átlagosan 30 liter/100 km körül alakul.

El sem hinnéd, milyen olcsó az új Kamaz 2

Az új Kamaz ára 3,8 – 5,4 millió rubel között mozog, vagyis a legdrágább változat sem lehet több 22 millió forintnál. A vezetéstámogató rendszerek közül az ASR, EBS és az ESP biztosan az alapfelszereltség része lesz. Bármennyire is ígéretesnek tűnhet az újdonság, az EU-ban egyelőre biztosan nem fogják forgalmazni, mivel motorja csak az Euro V-ös károsanyag-kibocsátási normákat teljesíti. Ebben az évben a Kamaz 39 ezer jármű gyártását tervezi, ebből csak hatezret exportra készítenek, azonban ezek többsége harmadik világbeli országokba megy.