Hétfőtől csütörtökig Barcelonában lezajlott az első 2019-es Forma-1-es előszezoni teszt, a tíz csapat együttesen majdnem 4300 kört, közel 20 ezer kilométert tett meg a spanyolországi helyszínen.
Alább a csapatok futásteljesítménye, még lejjebb a leggyorsabb körök.
Természetesen a nyers adatok is elárulnak ezt-azt, hiszen a magas körszám önmagában is mutatja, hogy melyik konstrukció megbízható, hol nincsenek ilyen-olyan hibák miatti leállások, szünetek, de a köridők már csalókák.
A Renault és a Toro Rosso is nagyot villantott, de ez messze nem jelenti azt, hogy övék lesz a leggyorsabb autó, hiszen sosem lehet tudni, mennyi üzemanyagot cipelnek a különböző járgányok, ahogy azt sem, hogy egyáltalán mindent beleadott-e az adott versenyző a leggyorsabb körén – sőt, az biztos is, hogy a Ferrari és a Mercedes még egyáltalán nem mutatott meg mindent.
Az aerodinamikai és motorbeállításokról és az üzemanyag-mennyiségekről nem lehet fogalmunk, a ködösítés egyik elemét, a gumikat azonban kiiktathatjuk, ugyanis a Pirelli közlése szerint az idei keverékeik között rendre 6-7 tizedmásodperc a különbség, azaz ennyivel korrigálhatunk a keményebb abroncsok esetében.
Mivel a Ferrari csak a C3-as keveréken teljesítette leggyorsabb köreit a héten, óvatos becsléssel is 1,2 másodperc vonható le az eredményeikből, hogy azok összhangba kerüljenek a lista élén állókéval – Lewis Hmailtonnál egy lépcsőt kell „javítani –, így pedig máris átalakul a sorrend, íme a gumikkal korrigált top10:
1. Charles Leclerc | Ferrari | 1:16,846 |
2. Sebastian Vettel | Ferrari | 1:16,961 |
3. Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17,311 |
4. Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:17,363 |
5. Lewis Hamilton | Mercedes | 1:17,377 |
6. Nico Hülkenberg | Renault | 1:17,393 |
7. Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:17,520 |
8. Pierre Gasly | Red Bull-Honda | 1:17,580 |
9. Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:17,587 |
10. Alexander Albon | Toro Rosso-Honda | 1:17,637 |