Hétfőtől csütörtökig Barcelonában lezajlott az első 2019-es Forma-1-es előszezoni teszt, a tíz csapat együttesen majdnem 4300 kört, közel 20 ezer kilométert tett meg a spanyolországi helyszínen.

Alább a csapatok futásteljesítménye, még lejjebb a leggyorsabb körök.

F1: Tényleg a Ferrari lehet a leggyorsabb 1

F1: Tényleg a Ferrari lehet a leggyorsabb 2

Természetesen a nyers adatok is elárulnak ezt-azt, hiszen a magas körszám önmagában is mutatja, hogy melyik konstrukció megbízható, hol nincsenek ilyen-olyan hibák miatti leállások, szünetek, de a köridők már csalókák.

A Renault és a Toro Rosso is nagyot villantott, de ez messze nem jelenti azt, hogy övék lesz a leggyorsabb autó, hiszen sosem lehet tudni, mennyi üzemanyagot cipelnek a különböző járgányok, ahogy azt sem, hogy egyáltalán mindent beleadott-e az adott versenyző a leggyorsabb körén – sőt, az biztos is, hogy a Ferrari és a Mercedes még egyáltalán nem mutatott meg mindent.

Az aerodinamikai és motorbeállításokról és az üzemanyag-mennyiségekről nem lehet fogalmunk, a ködösítés egyik elemét, a gumikat azonban kiiktathatjuk, ugyanis a Pirelli közlése szerint az idei keverékeik között rendre 6-7 tizedmásodperc a különbség, azaz ennyivel korrigálhatunk a keményebb abroncsok esetében.

Mivel a Ferrari csak a C3-as keveréken teljesítette leggyorsabb köreit a héten, óvatos becsléssel is 1,2 másodperc vonható le az eredményeikből, hogy azok összhangba kerüljenek a lista élén állókéval – Lewis Hmailtonnál egy lépcsőt kell „javítani –, így pedig máris átalakul a sorrend, íme a gumikkal korrigált top10:

1. Charles Leclerc Ferrari 1:16,846
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:16,961
3. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1:17,311
4. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:17,363
5. Lewis Hamilton Mercedes 1:17,377
6. Nico Hülkenberg Renault 1:17,393
7. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:17,520
8. Pierre Gasly Red Bull-Honda 1:17,580
9. Max Verstappen Red Bull-Honda 1:17,587
10. Alexander Albon Toro Rosso-Honda 1:17,637