A megállapodás további célja egy olyan nehéz-kategóriás teherjárművek számára kifejlesztett, elő szériás hidrogéntöltő hardver (H70HF) tesztelése, amely felgyorsíthatja a szabványosítást, valamint a hidrogéncellás teherautók elterjedését.

A közös ügy mellé olyan cégek álltak, mint a Shell, Toyota, Hyundai, Air Liquide, NEL, illetve a Nikola Motor Company. A részt vevő felek közös szabványban egyeztek meg többek között a töltőpisztoly, a hidrogén üzemanyag tartály, valamint az adagoló tömlő terén. Ezen specifikációk elsősorban a töltőkomponenseket gyártó cégek számára irányadók, ezért a beszállítókat  is felkérték a tesztprogramban való részvételre. A hidrogén-töltő hardver tesztjeit az SAE/ISO/CSA ipari szabványok figyelembe vételével fogják elvégezni.

Egységesítenék a hidrogénnel hajtott teherautók töltését 1

Az amerikaiak az európai piacon is ringbe szállnának a hidrogénnel hajtott nyergesekkel.

A nehéz-teherbírású üzemanyagcellás teherautók ugyanakkora hatótávolságot kínálnak, mint dízeles társaik. A hidrogéntöltő hardvert pedig legfeljebb 10 percig tartó töltésre optimalizáljuk” – emelte ki a megállapodás kapcsán Jesse Schneider, a Nikola Motor Company ügyvezető alelnöke. Hozzátette: az a cél, hogy a különféle gyártók hidrogéncellás teherautóit bármilyen hidrogéntöltő állomásnál fel lehessen tölteni. Csak úgy, mint jelenleg a dízelüzemű járművek esetében.

A hidrogén, mint üzemanyag a távolsági áruszállítás számára ígéretes lehetőségeket tartogat. Most a következő generációs, nagy kapacitású töltőállomások fejlesztésénél tartunk. Annak érdekében, hogy elérhetővé tegyük ezt a null-emissziós üzemanyagot a szegmens számára, szükség van a töltőinfrastruktúra egységesítésére” – mondta Jørn Rosenlund, norvég NEL hidrogén előállító és forgalmazó vállalat egyik első embere.

A Nikola Motor Company tavaly jelentette be, hogy üzemanyagcellás nyerges vontatót fejleszt az európai piacra, amelyet idén áprilisban mutatnak be két, hibrid-elektromos csőrős mellett.