A csütörtökön közösen tett bejelentésük szerint a két autógyár hosszú távú együttműködésre lép az önvezető járműelektronikai fejlesztésekben azzal a céllal, hogy a több milliárd eurós költségek megosztásával a következő évtized elejére már kereskedelmileg éretté tehessék a technológiát.

Erőik egyesítése annál is inkább sürgetővé vált számukra, mivel iparági szakértők szerint a Google járműelektronikai fejlesztéssel foglalkozó leányvállalata, a Waymo már némi előnyre tett szert a technológiában.

A BMW és a Daimler „az innovációs ciklust lerövidítő rugalmas technológiai platformot” kíván létrehozni. A kooperáció első fázisában vezetői felügyelet mellett az autópályákon önállóan közlekedni képes járművek kifejlesztését tűzték ki célul. Az együttműködés nyitva áll további résztvevők csatlakozása előtt.

A megállapodással párhuzamosan mindkét cég folytatja a járműelektronikai fejlesztésben már más cégekkel korábban kialakított kooperációt. A Daimler a Bosch autóipari beszállítóval, a BMW pedig az Intel félvezetőáramkör-gyártóval folytat járműelektronikai együttműködést.