Csütörtökön utolsó előtti napjához ért a 2019-es Forma-1-es előszezoni tesztelés, egyes csapatok már az autó végső tempóját vizsgálgatták, időmérős szimulációkkal is próbálkoztak.

A nap leggyorsabbja a ferraris Charles Leclerc lett, aki óriási tesztcsúcsot futott délelőtt, ideje alig 58 ezredmásodperccel maradt el Lewis Hamilton tavalyi barcelonai pole-idejétől. A monacói ezt a kört a Pirelli leglágyabb, C5-ös keverékén futotta, azonban még mindig van tartalék a Ferrariban, a pilóta el is mondta, hogy nem adott bele mindent. Ezt sugallja az is, hogy korábban a második legkeményebb, C2-es keveréken egy 1:17,253-at ment, ami a keverékek közti különbségekkel korrigálva nagyjából 1:15,5-ös idő lenne.

Nem volt azért fenékig tejfel a csütörtök a Scuderiának sem, Leclerc ugyan lehúzott 138 kört, két versenytávot, ám 20 perccel a leintés előtt az autó füstöt eregetve állt le a pályán.

A második legjobb időt a Toro Rosso-Honda újonca, Alexander Albon hozta, ugyancsak a leglágyabb gumin, beszédes a bő hattizedes hátrány, rajtuk kívül pedig senki nem is ment 1:17 alá.

A 3-4. helyen a mclarenes Lando Norrist és a Red Bull-os Pierre Gaslyt 7 ezred választotta el. A Red Bull francia ifjoncának keservesen alakult a délutánja, ugyanis a tesztelés során másodszor sikerült összetörnie az autót, ezúttal a 9-es kanyarban vágta a TecPro-korlátnak az RB15-öst, alaposan lebontva a kasztnit.

„Hibáztam a 9-es kanyarban, egyszerűen eldobtam az autót. Nagyon nagy ütközés volt, az egyik legnagyobb, amit valaha is megéltem. A szerelőknek hosszú éjszakája lesz, amit igazán sajnálok, bocsánat! A legfontosabb most az, hogy Max holnap beülhessen az autóba. Sikerült jó sok kört menni ma, lesz mit elemezni” – mondta a Red Bull-pilóta.

Gasly mögött elődje, az immár renault-s Daniel Ricciardo és az ausztrál csapattársa, Nico Hülkenberg zárt – a német kéttizeddel volt lassabb ugyanazon a keveréken.

A Racing Point ma igen szép távot tett meg, de az autó végül a pályán állt le Lance Stroll alatt.

A címvédő Mercedesnél továbbra sem akarják megmutatni, mennyire gyors a W10-es, szinte csak hosszú etapokra koncentráltak, ennek megfelelően Lewis Hamilton és Valtteri Bottas lehúzott 181 kört, de csak a 10. és 13. helyen zártak.

Az egyéni csúcsot a körök számában a williamses George Russell hozta – az autó egyelőre lassú, de legalább megbízhatóan működik, lehet vele gyűjteni az adatokat.

F1: Szárnyalt a Ferrari, összetört a Red Bull 1