Csütörtökön utolsó előtti napjához ért a 2019-es Forma-1-es előszezoni tesztelés, egyes csapatok már az autó végső tempóját vizsgálgatták, időmérős szimulációkkal is próbálkoztak.
A nap leggyorsabbja a ferraris Charles Leclerc lett, aki óriási tesztcsúcsot futott délelőtt, ideje alig 58 ezredmásodperccel maradt el Lewis Hamilton tavalyi barcelonai pole-idejétől. A monacói ezt a kört a Pirelli leglágyabb, C5-ös keverékén futotta, azonban még mindig van tartalék a Ferrariban, a pilóta el is mondta, hogy nem adott bele mindent. Ezt sugallja az is, hogy korábban a második legkeményebb, C2-es keveréken egy 1:17,253-at ment, ami a keverékek közti különbségekkel korrigálva nagyjából 1:15,5-ös idő lenne.
138 laps completed ✅
Just one more day of #F1Testing left before Melbourne!#SF90 #essereFerrari pic.twitter.com/4Wi44f9YIM— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 28, 2019
Nem volt azért fenékig tejfel a csütörtök a Scuderiának sem, Leclerc ugyan lehúzott 138 kört, két versenytávot, ám 20 perccel a leintés előtt az autó füstöt eregetve állt le a pályán.
A második legjobb időt a Toro Rosso-Honda újonca, Alexander Albon hozta, ugyancsak a leglágyabb gumin, beszédes a bő hattizedes hátrány, rajtuk kívül pedig senki nem is ment 1:17 alá.
.@alex_albon wraps up his pre-season testing with 118 laps and a best time of 1:16.882 💪 #F1Testing pic.twitter.com/6wShVVhA0A
— Toro Rosso (@ToroRosso) February 28, 2019
A 3-4. helyen a mclarenes Lando Norrist és a Red Bull-os Pierre Gaslyt 7 ezred választotta el. A Red Bull francia ifjoncának keservesen alakult a délutánja, ugyanis a tesztelés során másodszor sikerült összetörnie az autót, ezúttal a 9-es kanyarban vágta a TecPro-korlátnak az RB15-öst, alaposan lebontva a kasztnit.
Pierre Gasly Onboard crash all angles at Testing #F1Testing #F1 pic.twitter.com/YPGAzHkkDx
— Eau rouge (@Insidef1) February 28, 2019
„Hibáztam a 9-es kanyarban, egyszerűen eldobtam az autót. Nagyon nagy ütközés volt, az egyik legnagyobb, amit valaha is megéltem. A szerelőknek hosszú éjszakája lesz, amit igazán sajnálok, bocsánat! A legfontosabb most az, hogy Max holnap beülhessen az autóba. Sikerült jó sok kört menni ma, lesz mit elemezni” – mondta a Red Bull-pilóta.
That doesn't look like a quick fix 😬
We've had a lengthy red flag period after a smash for Pierre Gasly at Turn 9
The Red Bull man had a spin during the second day of the first test 😣#F1 #F1Testing pic.twitter.com/xZDoeWT0D2
— Formula 1 (@F1) February 28, 2019
Gasly mögött elődje, az immár renault-s Daniel Ricciardo és az ausztrál csapattársa, Nico Hülkenberg zárt – a német kéttizeddel volt lassabb ugyanazon a keveréken.
A Racing Point ma igen szép távot tett meg, de az autó végül a pályán állt le Lance Stroll alatt.
More than 100 laps on the board for @lance_stroll as he completes his pre-season programme ahead of Australia!
The man in car #18 had a busy day – and surely gave our engineers plenty of data to go through tonight! @SportPesa #F1Testing pic.twitter.com/Y8B5vCPoeU
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) February 28, 2019
A címvédő Mercedesnél továbbra sem akarják megmutatni, mennyire gyors a W10-es, szinte csak hosszú etapokra koncentráltak, ennek megfelelően Lewis Hamilton és Valtteri Bottas lehúzott 181 kört, de csak a 10. és 13. helyen zártak.
140 laps 💪
Fastest time of 1m18.130s ⏱️
Thursday ✅A successful last day of running for @GeorgeRussell63 ahead of his @F1 debut in Melbourne 🙌#F1Testing #GR63 pic.twitter.com/ia60rtBS0n
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) February 28, 2019
Az egyéni csúcsot a körök számában a williamses George Russell hozta – az autó egyelőre lassú, de legalább megbízhatóan működik, lehet vele gyűjteni az adatokat.