A piacon frissen megjelenő márkák körében nem ritka, hogy csak interneten értékesítik termékeiket. A Tesla azonban már nem számít újoncnak, döntése pontosan ezért hozhat fordulópontot ezen a téren.

A tervek szerint az Egyesült Államokban jelenleg működő, mintegy 120 értékesítési pont közül csupán néhány, nagy presztízsű helyen található üzletet hagy meg a gyártó, hogy fenntartsa láthatóságát. Az így megtakarított infrastrukturális és személyzeti költségeknek köszönhetően akár 6%-kal csökkenthetik a Model 3 árát, árulta el a cég képviselője az Automotive News újságírójának.

A vásárlók számára valójában jóval kevésbé lesz radikális a változás, mint gondolnánk, hiszen a Teslának gyakorlatilag már most sincs szüksége klasszikus értelemben vett márkakereskedésekre, sem márkaszervizekre. Az Egyesült Államokban ugyanis a vásárlást követő 7 napon vagy 1600 kilométeres futásteljesítményen belül kérdés nélkül visszaveszi autóit, és az utolsó fillérig visszafizeti a vételárat, így az ügyfelek kockázat nélkül ugorhatnak bele a vásárlásba, hiszen egy hét alatt jóval részletesebben kiismerhetik a kocsit, mint egy hagyományos próbakör során. Ami pedig a szervizelést illeti, a cég egyre nagyobb arányban alkalmaz mobil szerelőket, akik az ügyfél munkahelyén vagy otthonában végzik el a javításokat.

A Tesla tájékoztatása szerint az átállás a következő néhány hónap során végbemegy. „Amerikai ügyfeleink már ma is alig egy perc alatt megvehetik okostelefonról új autójukat, és ezt a lehetőséget hamarosan kiterjesztjük az egész világra” – ígéri a vállalat.