A Ferrari a 2019-es téli tesztek alatt abszolút értelemben és főképp a gumikeverékek közti különbségekkel korrigálva is a leggyorsabbnak tűnt, a Mercedesnél azt emlegetik, hogy az olaszok előnye fél másodperc lehet körönként, de a csapatfőnök, Mattia Binotto szerint ez nem igaz, tévedés őket helyezni az élre.
„Továbbra is csak önmagunkra koncentrálunk, még mindig ismerkedünk az autóval, keressük a teljesítmény és a megbízhatóság határait. Nagyon fontos ez a felkészülés az egész szezon szempontjából, ezért örülök, hogy Hamilton úgy véli, gyorsabbak vagyunk, mi viszont úgy gondoljuk, hogy ők is azok” – mondta péntek délután Barcelonában.
„Azt hiszem, a Mercedes nagyon-nagyon erős lesz Ausztráliában, és szerintem nagy tévedés lenne azt hinni, hogy gyorsabbak vagyunk náluk. Tudjuk, hogy különböző üzemanyag-mennyiségekkel mentünk, eltérő programokat végeztünk, szóval szerintem nem lesznek mögöttünk, nagyon is szoros lesz.”
Akárhol is állnak a Mercedeshez képest, a Ferrari tempója biztosan jó, a megbízhatósága viszont már nem ennyire egyértelmű, tegnap Charles Leclerc állt le a kipufogórendszer hibája miatt, ma délután pedig Sebastian Vettel alatt robbant le a vörös autó elektronikai problémával.
„Az ellenfelek legyőzéséhez minden futamon nagyon gyorsnak kell lenni, mindig így kell nekifutni. Mindig hajtanunk kell, sosem lehetünk elégedettek azzal, amit elértünk. Nem a többiekkel egy szinten kell lennünk, hanem erősebbnek kell lennünk náluk. Egyelőre még nem tartunk ott, de ez a cél” – magyarázta a Maurizio Arrivabene helyére kinevezett korábbi technikai igazgató.
„Hiszem, hogy a megbízhatóság minden idényben döntő tényező, az idei pedig szoros verseny lesz, így minden futam, minden egyes pont számítani fog. Egyelőre még nem vagyok elégedett, szeretném, ha a jelenleginél megbízhatóbb lenne az autók. Ezzel együtt persze fontos, hogy a teszten derüljenek ki a problémák, hogy aztán gyorsan megoldjuk őket. Nem aggódom” – folytatta.