A 2019-es Forma-1-es téli tesztelés során szinte végig az volt a közvélekedés, hogy a Ferrari egész tisztességes előnnyel vezet a mezőny előtt, a címvédő Mercedesnél is azt mondogatták, hogy a Scuderia fél másodperccel gyorsabb.

Lewis Hamilton aztán megcáfolta saját szavait, ugyanis a zárónap délutánján 3 ezredmásodpercre megközelítette Sebastian Vettel délelőtti tesztcsúcsát, a ferraris német 1:16,221-gyel végzett az élen, az ötszörös világbajnok 1:16,224-et tudott délután.

Nem tudni, a Mercedesben mennyi tartalék van még a végső tempó tekintetében, annyi azonban biztos, hogy a Ferrari így sem mutatott meg mindent, ugyanis csütörtökön Charles Leclerc, ma pedig Vettel futott keményebb gumikon olyan köröket, amelyek 1:15,5 körüli-alatti időt hozhattak volna a leglágyabb keveréken.

A Ferrarinak a tesztcsúcs ellenére nem volt tökéletes napja, míg tegnap Leclerc állt le a pályán a kipufogórendszer hibája miatt, ma délután Vettel járt hasonlóan, de nála az elektronika adta meg magát, az olasz csapat korábban is fejezte be a munkát.

A két bajnok mögött Valtteri Bottas lett a 3., háromtizedes hátránnyal, majd a renault-s Nico Hülkenberg és a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat, de még a mclarenes Lando Norris is 1:17 alatti idővel végzett.

A legtöbb műszaki hibája a Haasnak volt az idei téli tesztelés során, így talán nem meglepő, hogy a fekete-arany autó újabb lerobbanásával zárult a nap – ezzel együtt Romain Grosjean 7. idejével és a francia, valamint csapattársa, Kevin Magnussen által összeszedett 167 körrel elégedettek lehetnek.

A Williamsen és a Red Bullon kívül minden csapat 100 körnél többet ment a zárónapon, de míg Robert Kubicának sikerült 90 kört beletennie az FW42-esbe, Max Verstappenéknek siralmas napjuk volt.

Miután Pierre Gasly csütörtökön alaposan összetörte az autót, a holland pilóta ma régebbi alkatrészekkel szerelt RB15-össel lépett a pályára, de csak a délelőtt első felében vezetett, 29 kör után már nem gurult ki a garázsból, gyakorlatilag a teljes nap elúszott egy sebességváltó-hiba miatt.

A Forma-1-es autókat legközelebb Melbourne-ben látjuk újra a pályán, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj két hét múlva következik.

F1: Visszavágott a Merci a teszt végén 1