A vállalat Vision 2020 célkitűzése értelmében az autógyártó 2020-ra nullára kívánja csökkenteni az új Volvókban súlyos vagy halálos balesetet szenvedő utasok számát. Mivel a technológiai fejlesztés önmagában nem elegendő ennek a célnak az eléréséhez, a Volvo most a vezetőkre is kiterjeszti figyelmét.
A végsebesség korlátozásán túlmenően a vállalat azt is vizsgálja, hogy az intelligens sebességszabályozás és a virtuális kerítés (geofencing) technológia segítségével a jövőben hogyan tudná automatikusan csökkenteni a járművek sebességét kórházak és iskolák közelében.
„Párbeszédet kívánunk kezdeményezni arról, hogy az autógyártóknak jogában áll-e – vagy esetleg egyenesen kötelessége-e – olyan technológiákat beépíteni autóikba, amelyek az autóvezetők magatartását megváltoztatva veszik fel a harcot az olyan jelenségekkel, mint a gyorshajtás, az ittas vezetés vagy a figyelemelterelés” – áll a Volvo közleményében. „Nem rendelkezünk határozott válasszal erre a kérdésre, de úgy véljük, ideje, hogy vezető szerepet vállaljunk a vitában, és úttörőként lépjünk fel.”
A gyorshajtás mellett két további problémakör is akadályozza a Volvo közlekedésbiztonsági célkitűzésének megvalósítását. A cég március 20-án, egy göteborgi biztonsági rendezvényen ismerteti az ittas vezetés és a figyelemelterelés problematikájára kidolgozott megoldási javaslatait.