Az Auto Motor und Sport beszámolója szerint a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull-Honda csapat 1600 alkalmazottat foglalkoztat, míg a Renault enstone-i és viry-i gyárában mindössze 1200-an dolgoznak.

„Most úgy működik nálunk minden, ahogy azt korábban elterveztük” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke. “Azt, hogy közben néhány csapat, különösen a Ferrari és a Mercedes őrült fegyverkezési versenybe fogott, akkor még nem tudhattuk. Az egy teljesen más sport és teljesen más világ.”

„A legjobb csapatok szintjén akartunk mi is működni, de ők velünk párhuzamosan növekedtek, őrült számokat produkálva, amiket mi már nem tudunk és nem is akarunk követni”- tette hozzá.

Arról nem is beszélve, hogy mind a három élcsapatnak van már úgynevezett B csapata. A Ferrarinak ott van ugye a Haas és az Alfa Romeo, a Red Bullnak a Toro Rosso, a Mercedes pedig közelít a Racing Pointhoz.

“A Haas olyan precedenst teremtett, amelyet már nehéz lenne visszacsinálni” – mondta Abiteboul. „Véleményem szerint létezik a Haas előtti és a Haas utáni korszak. Valószínűleg mindörökre megváltozott ezzel a Forma-1 képe. Tíz csapatból négy vagy öt lett.”

“Hamarosan senki sem lesz képes nyerni B csapat nélkül. Ahhoz, hogy le tudjuk győzni a Ferrarit, először a Haast kell legyőzni, és minél nehezebben tudjuk ezt megtenni, annál nehezebb lesz szponzort találni vagy épp a helyezések után járó díjakért küzdeni.”

F1: A McLarenből is B csapat lehet? 1

A Renault-főnök súlyosnak nevezte a helyzetet és külön kitért azokra a csapatokra, amelyeknek nem áll módjukban beszállni az ilyen jellegű küzdelembe:

„Nem tudom, hogyan állítsuk le ezt a fegyverkezési versenyt, amiben ezek a testvércsapatok is jelentős szerepet játszanak. Az FIA-nak fel kell ismernie ezt a problémát ”- tette hozzá.

Abiteboul annyira komolynak látja a helyzetet a Renault szempontjából, hogy kijelentette: „Nem akarunk egy ilyen Forma-1-ben részt venni.”

F1: A McLarenből is B csapat lehet? 2

A franciák szerint a 2021-ben és azt követően alkalmazandó költségplafon sem segít:

“Igazából az ellenkezőleg – mondta Abiteboul. „Ha kevesebb pénz és erőforrás áll rendelkezésünkre, akkor egy csapat koncentrálhat csak az aerodinamikára, a másik pedig a karosszériára – legyőzhetetlenné téve ezzel ezeket a szövetségeket. Ha elszigetelődsz, mint mi, semmi esély.”

Mikor arról kérdezték, hogy miért nem alakítanak ki egy hasonló B csapatos együttműködést a McLArennel, csak annyit mondott: „Mert egyenlő csapatok vagyunk. Ki lesz a király, és ki lesz a rabszolga? Talán valamikor beszélnünk kell McLarennel ilyesmiről, de az a szövetség soha nem ölthet olyan mértéket, mint a Ferrari és a Haas, a Mercedes és a Racing Point, vagy a Red Bull és a Toro Rosso esetében.”