A Forma-1 legutóbbi keretszerződéseinek megírásakor, 2012-ben az F1-et akkor irányító Bernie Ecclestone több csapatot is ilyen-olyan, az eredményektől független bónuszkifizetésekkel „győzött meg” a folytatásról.

A Mercedes, a Red Bull, a McLaren és a Williams is kap pár tízmilliós összeget minden évben, de a legütősebb a Ferrari esete, a Scuderia a nagy múlt és a lojalitás címén évente 90 millió dollárt tesz zsebre az F1-től pusztán a részvételért – így minden idényben többet is kapnak, mint az aktuális konstruktőri bajnok.

Az F1 irányítását 2017 elején átvett Liberty Media a jelenlegi szerződések 2020-as kifutása után a pénzek elosztásában is új korszakot nyitna, az erőviszonyok kiegyenlítése és ezzel a verseny szorosabbá tétele érdekében véget akarnak vetni a bónuszok osztogatásának.

A Forma-1 sportszakmai főnöke, a Ferrari volt technikai igazgatója és a Mercedes volt csapatfőnöke, Ross Brawn szerint a maranellóiak is tudják, hogy elkerülhetetlen a reform:

„Túl nagy az egyenlőtlenség a három nagycsapat és a többiek között. Van néhány csapat, amelyik akár az utolsó helyen is végezhet, mégis több pénzt kap, mint a világbajnok. El kell ismernünk a Ferrari történelmi jelentőségét, a sportágban elfoglalt különleges pozícióját, de egyensúlyt kell találnunk az elismerés és a többiek méltányos jutalmazása között” – idézte a Guardian.

„Tudjuk, hogy akinek van, az meg is akarja tartani, akiknek meg nincs, azok többet szeretnének kapni. Fair módon kell elosztani a bevételeket. Tudjuk, hogy az egyenlőbb elosztás jobb F1-et is eredményez.”

„Ilyen egyenlőtlenségek mellett sosem tudunk új csapatokat az F1-be csábítani. A Ferrari is tisztában van ezzel. Foggal-körömmel küzdenek a lehető legtöbbért, de a megoldásban szerepet kell játszania a logikának” – magyarázta Brawn.