Az autonóm közlekedés alapfeltétele, hogy a jelenleginél nagyságrendekkel részletgazdagabb navigációs térképek álljanak az önjáró autók rendelkezésére.

Ezeket a térképeket rohamtempóban készítik a szakértő cégek; méregdrága technológiákkal felszerelt autóik az autópályák egyre nagyobb hányadát digitalizálják be szerte a világon. Csakhogy az autópályák a globális úthálózat mindössze 1 százalékát teszik ki, a drága és kis számú járművel pedig lassan megy a munka.

Fedélzeti kamerával rajzol térképet a Toyota 1

Több autó többet lát

A Toyota ezért összefogott a Carmera nevű céggel, hogy az autóiba eleve beépített kamerákat (amelyek a gyalogosokat, a sávfelfestéseket, az útjelző táblákat figyelik) használják az utak beolvasására, és az így nyert adatokat a már meglévő adatbázissal egyesítve kapjanak részletes térképeket. A Carmerának van már tapasztalata hasonlókkal, a lényeg viszont ez esetben az, hogy bebizonyítsák: nem kell méregdrága felszerelés ahhoz, hogy használható adatokat kapjanak.

Ha ez sikerül, onnantól kezdve akár egy hétköznapi, interneten vásárolt dashcam is alkalmas lesz az útadatok rögzítésére, így a jövőben mindannyian hozzájárulhatunk a térképek fejlesztéséhez és frissítéséhez. A kísérletet Tokióban indították útnak, ott, ahol a Toyota fejlett kísérleti intézete (TRI-AD) is működik.