A Halálos iramban 2001-es bemutatása óta nem csak a tuningpiac, hanem az egész világ kultikus járműként tekint a negyedik generációs Toyota Suprára. Ehhez képest a modell használtpiaci ára sokáig észszerű szinten maradt, mostanában viszont elkezdett olyan magaslatokba emelkedni, amit valójában sem a típus gyűjtői státuszba lépésével (az első példányok már elmúltak 25 évesek), sem az új generációs Supra megjelenésével nem lehet magyarázni.

Eszement pénzt fizettek egy 25 éves autóért 1

Észszerű ok ide vagy oda, március második hétvégéjén több mint 170 ezer dollárt fizettek a Supra egy ikerturbós, targa tetős példányáért. Az 1994-es gyártású autóban alig 18 ezer kilométer van, állapota a leírás szerint javarészt eredeti. Hogy megér-e 48,5 millió forintot, abban nem vagyunk biztosak, de hogy jól mutat – különösen így, gyári állapotában, böszme szárnyak, lángnyelvek és kitört kerekek nélkül –, az biztos.

Eszement pénzt fizettek egy 25 éves autóért 27

A Toyota Suprát nem kis részben soros hathengeres motorja tette legendássá. A háromliteres 2JZ motorcsalád szívó- és ikerturbós kivitelben egyaránt készült; előbbi 215-230, utóbbi (amely a cikkünkben szereplő autót is hajtja) 230-325 lóerős kivitelekben készült, de a könnyen tuningolható blokkból nem volt nehéz akár három-négyszer ekkora teljesítményt kifacsarni. A 325 lóerős európai és észak-amerikai kivitelek kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsultak 100 km/órára, végsebességük meghaladta a 260 km/órát.