Porsche 911 Reimagined by Singer – Dynamics and Lightweighting Study: ezt a nevet egy spanyol nemes is megirigyelhetné, de ezt az autót nehéz volna rövidebben elnevezni. Hiszen nem 911, nem is Porsche, hanem egy újragondolt 911 léghűtéses farmotorral, 1000 kilósra könnyítve, ami nem száraz súly, hanem folyadékokkal együtt érvényes. A Fuchs-felni magnézium, a karosszériaborítás szénszálerősítésű műanyag. Az autó ötlete Scott Blattner amerikai Porsche-rajongótól ered, ő bízta meg a Singert azzal, hogy 1990-es 964-es Porschéjából építsenek egy igazán extrém könnyű és gyors autót.
Itt tarthatna a Singer szerint a léghűtéses Porsche 911, ha 1996-ban a környezetkárosítás mérséklése és a teljesítménynövelés érdekében nem jön el a vízhűtéses korszak. Érdemes komolyan venni és foglalkozni vele, mert a retrokülső versenyautós technikát rejt.
A Singer mindig hangsúlyozza magáról, hogy nem autógyártó. Ők restaurálják és újragondolják a 911-eseket, így minden autójuk alapja egy használt Porsche 911. A többi Singer-modellből van öt- és hatfokozatú kézi váltós különféle áttételezéssel, automata váltós illetve hátsó vagy összkerekes is, de ez a gép szigorúan hátul hajt és hatfokozatú kézi váltót szállít hozzá a Hewland.
Tanulmánynak született a Dynamics and Lightweighting Study (DSL), de 75 darabos sorozat készült belőle
Tanulmánynak született a Dynamics and Lightweighting Study (DSL), de 75 darabos sorozat készült belőle
Fotó megosztása:
Minden példány Angliában készült a Williamsnél, a fejlesztés is velük közös
Minden példány Angliában készült a Williamsnél, a fejlesztés is velük közös
Fotó megosztása:
Nemcsak fehér van belőle, szabad a színválasztás
Nemcsak fehér van belőle, szabad a színválasztás
Fotó megosztása:
Kézi váltós, sperres és hátul hajt
Kézi váltós, sperres és hátul hajt
Fotó megosztása:
Nincs összkerekes és automata váltós a DLS-ből, más Singer autókból igen
Nincs összkerekes és automata váltós a DLS-ből, más Singer autókból igen
Fotó megosztása:
Ez egy mérnöki parádé azt bizonyítja, mit lehet kihozni a 911-ből szívómotorral
Ez egy mérnöki parádé azt bizonyítja, mit lehet kihozni a 911-ből szívómotorral
Fotó megosztása:
1,8 millió dollárba kerül az autó, ez átszámítva 500 millió forint. Mind a 75 példány elkelt
1,8 millió dollárba kerül az autó, ez átszámítva 500 millió forint. Mind a 75 példány elkelt
Fotó megosztása:
Elöl 245/35 R18 a gumiméret. Magnziumból készültek a Fuchs-felnik
Elöl 245/35 R18 a gumiméret. Magnziumból készültek a Fuchs-felnik
Fotó megosztása:
Hőmérséklet- és nyomásjeladó van a gumi belsejében, az adatok telefonon láthatók
Hőmérséklet- és nyomásjeladó van a gumi belsejében, az adatok telefonon láthatók
Fotó megosztása:
A hathengeres bokszerbe a hátsó ablakok mellől is dől a levegő, hogy elérje az 500+ lóerőt
A hathengeres bokszerbe a hátsó ablakok mellől is dől a levegő, hogy elérje az 500+ lóerőt
Fotó megosztása:
Csökkenti a felhajtóerőt a szárny és még több levegőt terel a motorba. 500+ lóerőhöz nemcsak benzin kell, levegő is
Csökkenti a felhajtóerőt a szárny és még több levegőt terel a motorba. 500+ lóerőhöz nemcsak benzin kell, levegő is
Fotó megosztása:
Itt tarthatna a Singer szerint a léghűtéses Porsche 911, ha nem jön el a vízhűtéses korszak
Itt tarthatna a Singer szerint a léghűtéses Porsche 911, ha nem jön el a vízhűtéses korszak
Fotó megosztása:
Nem száraz karteres kenésű a motor. A levegő mellett az olajnak is fontos szerepe van a hűtésében
Nem száraz karteres kenésű a motor. A levegő mellett az olajnak is fontos szerepe van a hűtésében
Fotó megosztása:
1000 kilós, szűretlenül jön a motorhang. A váltógombban nem a súlycsökkentés miatt van lyuk, hanem a 917 versenyautót idézi
1000 kilós, szűretlenül jön a motorhang. A váltógombban nem a súlycsökkentés miatt van lyuk, hanem a 917 versenyautót idézi
Fotó megosztása:
Amerikában és Európában egyaránt rendszámozható, közúton is használható sportkocsi
Amerikában és Európában egyaránt rendszámozható, közúton is használható sportkocsi
Fotó megosztása:
9000 fölé forog a szívó hathengeres bokszermotor
9000 fölé forog a szívó hathengeres bokszermotor
Fotó megosztása:
Középen a főműszer
Középen a főműszer
Fotó megosztása:
Nagyon könnyű és nagyon szép
Nagyon könnyű és nagyon szép
Fotó megosztása:
A váltógombban nem a súlycsökkentés miatt van lyuk, hanem a 917 versenyautót idézi
A váltógombban nem a súlycsökkentés miatt van lyuk, hanem a 917 versenyautót idézi
Fotó megosztása:
Minden részlet számít
Minden részlet számít
Fotó megosztása:
Így működik a Track Connect nevű okostelefonos alkalmazás
Így működik a Track Connect nevű okostelefonos alkalmazás
Fotó megosztása:
A Singer összes autója az 1989-1993 közötti Porschékből készül, tehát a 964-ből. Az ezt megelőző G-sorozat futóműve nem elég fejlett, a későbbi 993 nem elég klasszikus nekik és az is szerepet játszhat benne, hogy a 964 könnyen beszerezhető a nagyobb Porsche-piacokon, Észak-Amerikában mindenképp. A vevők többnyire a saját autójukat hozzák az átépítésre, amely lehet akár rossz állapotban is vagy a Singer beszerzi neki a kiindulási alapot.
Több mint 500 lóerős a DSL percenként 9000 fölé forgatható, atmoszférikus és léghűtéses, hathengeres boxermotorja, amelynek forgattyúsháza megegyezik a 964-ével. 24 szelepes hengerfeje a Williams Advanced Engineeringgel közös fejlesztés, majdnem színtiszta versenyautó-technika. A lapátkoszorú növelt kapacitással tereli a hűtőlevegőt a motorra, de a motor inkább lég-olajhűtésűnek mondható, mert a kenőanyag és az olajhűtő komolyan hozzájárul a hő elvezetéséhez a kritikus helyekről.
A videóban helytelen volt megemlítenem Magnus Walkert a Singer kapcsán, elnézéseteket kérem a tévedésért!
a videó a hirdetés után indul
Bár a többi Singer-modell az Egyesült Államokban készül, a Dynamic and Ligthweighting Study 75 példánya egytől-egyig Nagy-Britanniában készült, a Williamshez tartozó manufaktúrában. Azért ott, mert itt nemcsak az aerodinamikai fejlesztésekhez, a könnyű építéshez és a motorfejlesztéshez adottak a szellemi és tárgyi feltételek, hanem az autók gyártására is. A DSL-ben az is nagy szó, hogy Amerikában és Európában egyaránt rendszámozható, közúton is használható sportkocsi, nem csupán pályanapokra trélerezett célszerszám.
1000 kilós, szűretlenül jön a motorhang. A váltógombban nem a súlycsökkentés miatt van lyuk, hanem a 917 versenyautót idézi
Ezzel a csodával a Michelin standján találkoztunk a Genfi Autószalonon. Azért ott, mert a cégnek van egy Track Connect nevű okostelefonos alkalmazása, amely a gumiabroncs belsejébe épített hőmérséklet- és nyomásjeladók adatai alapján segít optimálisan használni a gumikat. Így akár pályanapokon, akár versenysorozatokban jobb eredményeket érhet el a vezető. Szerencsére ehhez nem szükséges a Porsche 911 Reimagined by Singer – Dynamics and Lightweighting Study félmilliárd forintért. Elég egy olyan autó, amire passzol az elöl 245/35 R18, hátul 295/30 R18-as Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect gumiabroncs. Sajnos egy jobbkormányos MR-2-re nem fog felmenni.