Azt követően, hogy japánban már évek óta elérhető összkerékhajtású kivitelben is a Toyota Prius, Európában is megjelenik a modellváltozat.  A negyedik generációs Prius, új AWD-i változatában sem találunk kardántengelyt a hátsó kerek hajtásáról villanymotor gondoskodik, amely Az elektromos összkerékhajtási rendszer elinduláskor, 0-10 km/h között, illetve tapadásvesztés esetén lép működésbe (a 10-70 km/h sebességtartományban) teljesen automatikusan. Normál haladás, illetve fékezés során csak az első kerekek hajtottak.

Az 5,3 kW teljesítményű, 570 Nm forgatónyomatékú villanymotor beépítése pedig nem rontotta  modell fogyasztását, illetve károsanyag-kibocsátását: az NEDC norma szerint mért 77 (az új WLTP mérési szabvány szerint 99) g/km CO2-emisszió megfelel a 2018-as, elsőkerék-hajtású modell ide vonatkozó értékének. Ami változott az a csomagtartó mérete, 45 literrel kisebb ezekben a változatokban.

Télre szánt hibridet hoz Európába a Toyota 1

Érdekesség még, hogy a hideg éghajlatú piacokat új Ni-MH akkumulátor kerül a Priusba, amely jobban tolerálja az alacsony hőmérsékleteket, mint a Li-Ion akkumulátor-technológia. A 2019-es modellévre bevezetett Toyota Prius AWD-i első körben a skandináv, német, belga, luxemburgi, olasz, spanyol, portugál, svájci, osztrák, valamint a brit és ír piacokon jelenik meg.