Aki pár felhőtlen órára ki akarja engedni a benne szunnyadó autóversenyzőt, annak a bőség zavarával kell megküzdeni. Akkora a kínálat, hogy már választani is kihívás. Rengeteg a lehetőség a délutáni könnyed gokartozástól egészen a több napos, Forma-1-es kalandig. Összeszedtük a három általunk legjobbnak tartott lehetőséget, árszint szerint kategorizálva.
Gokartozás 5 000-10 000 Ft
Gyakorlatilag ez a legkézenfekvőbb választás. Egyszerű, olcsó, nem kell hozzá előzetes technikai tudás, elég csak beülni, és egy padlógáz után már kezünk között érezzük a nyers vezetés aszfaltközeli élményét. Ez a szakág a pályaautózás omegája, az alap, ahonnan minden nagy Forma-1-es világbajnok indult. A tehetség már ezekben az apró, könnyű kis gépekben is magasan kidomborodik.
Pár ezer forintért izmot zsibbasztó, versenyszellemet ébresztő futamon vehetünk részt, és csak azt vesszük észre, hogy fejben már a következő futam kanyarjait gyakoroljuk, féktávokon agyalunk, köridőket elemzünk.
Gokartpálya rengeteg akad szerte az országban, de ha egyet ki kell emelni, akkor az a G1 Gokart Center. Itt nem számít az időjárás, az Asia Center mélygarázsában felállított pálya télen-nyáron üzemel, ráadásul Budapesten 720 méterével ez a leghosszabb kör, több érdekes, kihívást jelentő kanyarral. Egy ekkora pályára lépésben pöfögő kávédarálók helyett normális gokartok illenek, és ebből sincs hiány, a 270 köbcentis Honda motorral szerelt Sidi-gokartok 10 lóereje bőven elég ahhoz, hogy izzadva markoljuk a kormányt a célegyenes végén.
Ha pedig remegő térdekkel kiszállunk, akkor a teljesen digitális időmérő rendszer segít fenntartani az izgalmat, a köridők összehasonlítása, elemzése, és a „te hogy a jó életbe voltál ilyen gyors?” kérdések megválaszolása még sokáig beszédtémát adhat a futam leintése után is.
A pálya tökéletes a valódi versenyzés átéléséhez, van hely az előzésekre, itt nincs vonatozás mint a Forma-1-ben, a tempó is bőven elegendő, a létesítmény profi, akárcsak a személyzet.
Vezetéstechnikai tréning – 25 000-45 000 Ft
Egy ilyen program tökéletesen kimeríti a szórakozva tanulás kategóriáját. Egyrészt életmentő fogásokat tanulhatunk, megismerjük a saját, és autónk határait, másrészt csúszkálunk, pörgünk, és jól szórakozunk. Pest megyében illetve Budapesten többféle intézmény közül választhatunk. A fővárosban az egyetlen lehetőség a Magyar Autóklub pályája Újpesten. Tradicionális helyszín a Hungaroringen belüli tanpálya, és már bejáratott, de még mindig újnak számít a zsámbéki Driving Camp, ahol teljes körű szolgáltatást kapunk, a kisautótól a terepjárón át a buszokig bármilyen járművet és sofőrjét képesek megizzasztani.
A Vezess stábja viszont Tökölre jár, a reptér aszfaltján felépített központ legfőbb vonzereje a valós sebesség, Székely Gyula pályáján akár 100-130 km/óránál is végezhetünk gyakorlatokat.
Driftoktatás 45 000-100 000 Ft
Az autórajongó örök álma, hogy kilinccsel előre fűzi össze a kanyaríveket, miközben tökéletesen uralja a technikát, és játszi könnyedséggel visz táncba több száz lóerőt. Önerőből ez az élmény súlyos összeget emésztene fel, de szerencsére akadnak olyan vállalkozások, amelyek bárkiből driftversenyzőt csinálnak egy nap erejéig. Ha pedig nem sikerül, a gumiégetés öröme akkor is megmarad!
Egy ilyen hétvégi szórakozásra vállalkozva 3-400 lóerős, becsövezett, kibelezett, nyers, és kemény driftautó volánja mögött próbálhatjuk ki magunkat. Nincs zajszigetelés, csak utastérbe ömlő gumifüst, velőtrázó hangon üvöltő motor, és garantált adrenalinfröccs.
Bármelyiket is választjuk, garantáltan elégedett, fáradt mosollyal térünk haza. A drift nagyobb évfordulókra, jeles alkalmakra lehet kitűnő választás, a vezetéstechnikai képzés pedig egy-egy téli szezon előtt jöhet jól, a gokart pedig szinte bármelyik hétvégét feldobhatja, elvégre tényleg nem kerül többe, mint a kerti sütögetés, és ki tudja, talán tényleg megtaláljuk a bennünk rejlő, Hamilton szintű szupertehetséget.