Nagyot fordult a világ a Ferrari számára a téli tesztelés és a Forma-1-es szezonnyitó között, míg Barcelona után úgy tűnt, hogy az olasz csapat a Mercedes előtt járhat, a Scuderia a melbourne-i hétvégén csúnya verést kapott a címvédőktől és a futamon a Red Bulltól is, Sebastian Vettel és Charles Leclerc közel egyperces hátránnyal lett a 4. és 5. az Ausztrál Nagydíjon.
Vettel az elsők között, a 14. körben váltott a lágyakról a közepes keverékre, de egyáltalán nem jött be a dolog, az elöl haladó riválisok – pontosabban a győztes Valtteri Bottas és a végül Vettelt megelőzve a 3. helyen záró Max Verstappen – jóval tovább maradtak kint, ráadásul a második etapjukon is sokkal jobb tempót hoztak a közepes gumikon.
A Pirellinél sem értik, mi volt a négyszeres világbajnoknál.
„Nem tudom, talán nem értették meg jól a gumikat, Vettel (korai) kiállása furcsa, váratlan volt” – mondta a gumiszállító motorsportfőnöke, Mario Isola a futam után.
„A közepes keverék kiválóan működött több autón is, a Toro Rossón és a Red Bullon is. Ami azt illeti, Gasly és Kvjat hosszú etapot futott rajtuk nehéz autóval. Bottas meg két körrel a vége előtt futotta meg a leggyorsabb kört ezen a keveréken, szóval nekem nem úgy tűnik, hogy bármi gond lett volna a sárga gumikkal. Talán az autóval volt valami probléma” – mondta a Ferrariról.