Az autóillatosító használatának igénye alighanem egyidős a zárt utasterek megjelenésével. A visszapillantó tükörre akasztható, esetleg a légbeömlő rostélyra csíptethető megoldásoknál jóval kifinomultabbak azok, ahol egy gyárilag kialakított, jó esetben rejtett tartályból adagolja az illatanyagot a rendszer, az ügyfél ízlése szerint vagy véletlenszerűen váltogatva a parfümöket.

A Toyota ezeknek a berendezéseknek alkotta meg a XXI. századi verzióját, egy igen érdekes funkcióval egészítve ki a hangulatfestő technológiát. Ma, amikor az autók egyre nagyobb mértékben képesek alkalmazkodni tulajdonosaikhoz, magától értetődőnek tűnik, hogy ne csak az ülésbeállítást, az utastéri hőmérsékletet és a rádióadókat tárolja és alkalmazza automatikusan a rendszer, hanem egy adott felhasználó észlelésekor – ezt a legtöbb autógyártó a mindig nálunk lévő okostelefon azonosításával oldja meg, de elképzelhető biometriai mérések, ujjlenyomat, retinavizsgálat stb. alkalmazása is – kedvenc illatát is. Amint a felhasználó megközelíti a járművet, megkezdődik a parfüm bejuttatása az utastérbe, így mire kinyitja az ajtót, a jól megszokott illat veszi körül.

A Toyota frissen szabadalmaztatott rendszere pontosan ez utóbbit valósítja meg, két fontos extrával kiegészítve. Az egyik az illatok semlegesítése: amint kiürült az utastér, és bezáródtak az ajtók, a vezérlés olyan anyagot permetez az utastérbe, amely semlegesít minden kellemes vagy kellemetlen illatot. Így a következő felhasználó tiszta lappal, illetve tiszta levegővel indíthat: a megoldás az előző sofőr illatától éppúgy hatékonyan megszabadul, akárcsak a család négylábú kedvenceinek jellegzetes szagától.

Azonban egészen más a helyzet, ha a következő felhasználó rossz szándékkal közelít az autóhoz. Amennyiben az indításgátló úgy érzékeli, hogy megpróbálták áthidalni, parancsot ad egy addig biztonságosan elzárt tartály megnyitására, amelyből könnygáz árad az utastérbe – értelemszerűen olyan hígításban, hogy ne okozzon maradandó károsodást, de lehetetlenné tegye a jármű jogtalan beindítását.

Bár a szabadalmi bejegyzés pontosan ismerteti a rendszer működését és hatásmechanizmusát, mégsem valószínű, hogy a Toyota valaha alkalmazná ezt a technológiát, hiszen utasainak épségét nem teheti fel külső beszállítóktól származó technológiai rendszerek – azaz az okostelefonok – üzembiztosságára. Arra azonban messzemenőkig alkalmas ez a sajátos fejlesztés, hogy felhívja a figyelmet a személyre szabhatóságban és a csatlakoztatásban rejlő, eddig kiaknázatlan lehetőségekre.