A kifejezetten a városi áruszállításra tervezett haszonjárművet egy olyan cég álmodta meg, amely korábban csak elektromos iskolabuszok fejlesztésével és gyártásával foglalkozott. A Lion Electric újdonsága egy nappali fülkés, zárt, dobozos felépítménnyel ellátott háromtengelyes teherautó, amelynek előnye, hogy csendesen és tisztán tud dolgozni a belvárosi kerületekben.
A Lion8 hajtásláncának része a 480 kW teljesítményű, LG Chem gyártmányú lítiumionos akkumulátorcsomag, amely egy feltöltéssel 400 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. A töltő teljesítményétől függően az akkumulátorok töltése 2,5-16 órát vehet igénybe. A felépítmény alatt 350 kW-os elektromotor rejtőzik, amely 3500 newtonméteres nyomatékteljesítményre képes. A jármű végsebessége 105 km/óra, de a napi áruszállítás során nem valószínű, hogy sokat közlekedhetne ekkora tempóval a városi sebességkorlátozások miatt.
A gyártó szerint ezzel a teherautóval 60 százalékkal csökkenthetők az üzemeltetési költségek egy belső égésű motorral szerelt változathoz képest. Mindez nem csak az áram árának, hanem az alacsonyabb fenntartási költségeknek is köszönhető. A Lion8 forgalmazása ősszel kezdődhet meg Kanadában, de az első tesztpéldányt már ennél hamarabb, az év első felében átadhatják egy kanadai italkereskedéssel foglalkozó vállalatnak, a Société des Alcools du Québec-nek. A járműre az előfoglalásokat már le lehet adni, igaz egyelőre csak USA-ból és Kanadából.