Míg a mercedeses Valtteri Bottas fölényes győzelmet aratott a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, csapattársa, Lewis Hamilton jelentős lemaradással, az üldöző Max Verstappen elől menekülve lett a második Melbourne-ben.
A futam után kiderült, hogy Hamilton autójának padlólemezéből a bal hátsó kerék előtt hiányzott egy féltenyérnyi darab, aminek az angol utólag örült, mert ez megmagyarázta, miért is viselkedett olyan furcsán a Mercedes, igaz, azt nem tudta, hogyan is sérült meg a W10-es, ő úgy vélte, nem ment rá úgy a kerékvetőkre, hogy törés legyen belőle.
A Mercedes vizsgálatai szerint mégis csak ez történhetett, a csapat vezető stratégája, James Vowles, legalábbis ezt mondta a futamértékelőben.
„A futam után Lewis autóján elvégzett vizsgálat során sérülést találtunk az ún. gumizáró területen. A padlólemez pontosan a ba hátsó kerék előtt törött el. Ez aerodinamikailag nagyon érzékeny terület, mind a leszorítóerő, mind a balansz szempontjából. Úgy véljük, a sérülést a futam közben a kerékvetőkön való áthaladás okozta” – magyarázta a szakember.
„Lewisnak eleve hosszú etapot kellett teljesítenie a közepes keveréken, hogy kivédekezhesse Vettel elévágási kísérletét, szóval nagyon kellett vigyáznia a gumikra, ami jelentősen visszafogta a versenyteljesítményét. A padló sérülése pedig egyértelműen nem segített ebben. Az autó hátulja instabilabb lett, nagyszerű teljesítmény volt, hogy így is eljutott a leintésig” – méltatta az ötszörös világbajnokot Vowles.