Los Angeles és Long Beach kikötői a legszennyezettebb helynek számítanak az USA-ban. Éppen ezért a hatóságok közel 16 ezer füstokádó dízel teherautó lecserélését szeretnék elérni ebben a térségben. A Kaliforniai Energiabizottság ennek fényében nyolcmillió dolláros támogatással segíti a Shell és a Toyota közös projektjét, amelynek célja, hogy hidrogéntöltő állomást hozzanak létre a Long Beach-i teherkikötőben.
A létesítményt a Toyota és Paccar közös fejlesztésű üzemanyagcellás kamionjainak töltésére fogják használni. A két cég együttműködésének keretében 10 darab környezetbarát csőrös állhat forgalomba. A Shell az üzemanyagot a Toyota Tri-Gen üzemtől fogja beszerezni, amely teljes mértékből megújuló biogázból állítja elő a hidrogént, így a projekt karbonlábnyoma gyakorlatilag nulla lesz.
A holland-angol multinacionális olajvállalat nemcsak a Toyotával, hanem a Hondával is azon dolgozik, hogy Kaliforniában minél előbb rendelkezésre álljon egy megfelelő sűrűségű hidrogéntöltő hálózat. A Shell jelenleg két hidrogén töltőállomást üzemeltet a térségben és további hét állomás megnyitását tervezi, közelebb mozdítva Kaliforniát azon céljának megvalósításához, hogy 2025-re 200 hidrogén töltőállomás működjön az államban. Az USA legnépszerűbb tagállamában jelenleg több mint 60 hidrogéntöltő létesítmény üzemel vagy áll fejlesztés alatt.
A Shell és a Toyota nemcsak ezen a téren működik együtt, ha üzemanyagcellás teherautókról van szó. Nemrég ugyanis csatlakoztak ahhoz a kezdeményezéshez, amelynek célja, hogy egységesítsék a hidrogénnel hajtott haszonjárművek töltését. A részt vevő cégek már megegyeztek egy közös szabványban többek között a hidrogén üzemanyag-tartály, a töltőpisztoly, valamint az adagoló tömlő terén. A beszállítók pedig már az első tesztkomponenseken dolgoznak, hogy kiderüljön, sikeres volt-e a szabványosítás.