Röviden – Audi A6 55 TFSI Quattro – 2019 | |
---|---|
Mi ez? | Ötméteres, erős benzinmotorral szerelt luxusszedán az Auditól |
Mit tud? | Kényelmes, csendes, dinamikus limuzin a márka technicista külső dizájnjával, ultramodern belsőjével, és persze rengeteg extrával |
Mibe kerül? | 15 millió a legolcsóbb benzines A6, ezzel az erősebb V6-ossal, vastagon felszerelve immár 28,5 millió forint a tesztautó ára |
Kinek jó? | Inkább: kinek nem? Bárkit boldoggá tenne, sajnos többnyire csak nagyobb cégek felsővezetői kapják meg céges autónak |
Váratlanul arcon csapott pár dolog, kezdjük ezekkel, soha nem tapasztaltam hasonlókat 30 millió forint körüli Audiban:
- Olykor istentelenül cicergett a műszerfal borításának baloldali részén valami. Máskor meg nem, az autót szétrázó Vágány utcában sem. De ha belekezdett a tücsökzene, a kezemmel próbáltam lenyomni a borítást, hátha elhallgat, annyira idegesítő frekvencián muzsikált.
- Az ajtók nem csukódtak azzal a finom eleganciával és elvárt könnyedséggel, amit megszoktunk a márkától és a riválisoktól. Becsuktam a bal elsőt, nem csukódott be teljesen. Becsuktam, nem csukódott be. Becsaptam, becsukódott – ezt játszottuk napokig.
- Az első lámpaburák alatti rejtekéből kis motorok által kitolt fényszórómosó fejecskék nem húzódtak vissza spriccelés után, mindkét oldalon beleakadtak a műanyag fedlapokba. Nem egyszer, nem kétszer, nem háromszor. Volt, hogy csak azért álltam félre, ellenőrizzem, és bizony nekem kellett visszapattintani mindkettőt.
- Jobb első ajtó, belső ajtóborítás: csálén áll a kilincs.
- A közel 30 milliós autóban nincs elektromos csomagtérajtó, oké, legyen. Csakhogy a távvezérlő gombnyomására a rugó nem mindig pattintja fel az ajtót. Egyszer igen, máskor nem. Vásárlás után szatyrokkal a kezemben imádkoztam, most légyszi, kérlek, csináld meg rendesen.
Kollégámmal ketten használtuk az autót, ő kezdte, átadta, nem dicsérte. Mikor letettem, megkértem, adja írásba a tapasztalatait. A fentieknél több hibát sorolt fel, kettőnk közül bizonyíthatóan én vagyok megengedőbb az autóval, úgy tessék olvasni a fentieket.
Biztos voltam benne ugyanis, hogy összetörte valaki előttem a tesztjárművet. Természetesen erre vonatkozott az első kérdésem az A6 visszaadásakor a Porsche Hungaria telephelyén. A válasz: nem.
Amúgy lenyűgöző jármű.