Valtteri Bottas futamgyőzelem nélkül, a bajnokság 5. helyén, megtörten, elkeseredetten fejezte be a 2018-as Forma-1-es idényt, de a télen feltöltődött, a szezon előtt fogadkozott, hogy kemény, belemenős és „önző” lesz, az első versenyen, Ausztráliában pedig fölényes győzelmet is aratott.
Sokan új Bottast emlegetnek, de csapattársa, Lewis Hamilton nem ért egyet, ő legalábbis nem érzi, hogy más lenne a finn:
„Szerintem nem. Minden évben motivált. Együtt dolgozunk, ugyanaz a srác most is, mint tavaly, én nem látok különbséget – kivéve talán, hogy most szakálla van. De majd az idő megmutatja. Mondjuk én sosem gondoltam gyengének, mindig is erős karakternek tartottam őt” – nyilatkozta a Bahreini Nagydíj csütörtöki sajtónapján.
A címvédő azt mondta, Bottas melbourne-i győzelme nem változtat sem a hozzáállásán, sem a csapaton belüli dinamikán:
„Az égvilágon semmin sem változtat. Tavaly is erős volt, jó második éve volt a Mercedesnél – sok futamon balszerencsés volt, az igaz. De ez még csak egy futam volt, számára nagyszerűen sikerült és remélem, hogy látunk még tőle hasonlókat.”
Hamilton saját szempontjából is kitért az Ausztrál Nagydíjra, ahol Bottastól jócskán lemaradva lett a 2., mint utólag kiderült, azért, mert megsérült az autó padlólemeze. A ferraris Sebastian Vettel a verseny után felvetette, hogy az angol talán hátvédet is játszott, de Hamilton ezt cáfolta:
„Már a 4. körben láttuk, hogy visszaesett a tempóm. A csapat azt feltételezi, hogy a kerékvetők törték le az elemet, de én nem használtam keményebben a kerékvetőket, mint máskor, szóval valószínűbb, hogy valami törmelék volt. Persze ez csak spekuláció. Én nem hibáztam, nem csúsztam ki sehol, ami ilyet okozhatott volna, mindenesetre komoly veszteséget jelentett a sérülés.”
„De eszemben sem volt senkit feltartani. Egyszerűen futottam a saját versenyemet. Könnyű másokra mutogatni, amikor nem mennek jól a dolgok, de szerintem mostanra már ő is másképp gondolja” – utalt Vettelre. „De nekem mindegy is, én csak a saját dolgomra koncentráltam, nem gondoltam az ő versenyére. Nyilván magam mögött akartam tudni, mert tudtam, hogy a kiállások után a vége felé hasonló helyzetben leszünk. Hosszabb távon gondolkodtam, de nem tudom, hogy ő mit tervezett, mert a végére nagyon elfogytak a gumijai.”
Az ötszörös világbajnok hozzátette, hogy a verseny alatt a Mercinél sem tudták, miért lassult le.
„A mérnökeimnek fogalmuk sem volt róla, hogy próbáltam a gumikat óvni. Azt hitték, egyszerűen nincs meg a tempóm, ahogy gondolom a nagyközönség is ezt gondolta. De csak spóroltam a gumikkal, a benzinnel, hogy a végére is maradjon tartalék, ami végül kellett is ahhoz, hogy a 2. helyen érjek be (Verstappen előtt). Előrébb jutni nem volt esélyem, ez viszont kellett ahhoz, hogy ne kerüljek hátrébb.”