Miután hazai versenyén kieséssel kezdte a szezont, Daniel Ricciardo a pontszerző tizedik helyen haladt a 2019-es Forma-1-es Bahreini Nagydíj végéhez közeledve. Az ausztrál a futam elején nem igazán találta az összhangot gumijaival, ezért csapatával maradtak az egy kiállásos taktikánál.

Ricciardo utólag már látja, hogy nem ez volt a legjobb opció: „Ha akkor átállunk a két kiállásra, akkor mindenki előttünk lesz, és meg kell küzdenünk velük. Már verseny közben láttuk, hogy nem ez a legjobb taktika. Egy alapvetően kétkiállásos taktika jobb lett volna” – mondta.

Az ausztrál elektronikai hiba miatt néhány körrel a verseny vége előtt feladta a futamot, éppen akkor, amikor Nico Hülkenberg autója is megadta magát. Bizarr látvány volt a két Renault-t egymástól néhány méterre leparkolva látni a pályán. Az eset miatt pályára küldték a biztonsági autót, emiatt a műszaki hibával küzdő Charles Leclerc megtarthatta harmadik helyét.

Ricciardo ellen vizsgálatot indítottak kiesése után, mivel nem tette vissza a helyére a kormányt. Azonban az ausztrál magyarázatot adott tettére. „Égett a piros lámpa az autó tetején, így nem érhettem hozzá a kocsihoz. Nem kockáztathattam egy áramütést” – tette hozzá az ausztrál.