Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autód (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.

A visszahívásokkal kapcsolatban megkérdeztük az importőröket, érintettek-e hazai forgalomba helyezésű autók. Amint válaszolnak, frissítjük cikkünket.

Öt súlyos hibát is találtak egy európai autónál 1

Nissan Qashqai
Renault Megane / Kadjar / Scenic
Gyártás: 2018.06.-10. (típusonként eltérő)
A hűtőventillátor villanymotorjának szabályozójában mechanikus stressz hatására meghibásodhat egy kerámiakondenzátor. Ennek következében leállhat a ventilátor, ami a motor túlmelegedését és leállását okozhatja.
A Renault-nál huszonhárom magyarországi autó érintett a visszahívásban. 16 darabon már elvégezték a beavatkozást. Hat darabot még át sem adtak tulajdonosának, ezeket értelemszerűen még az átadást megelőzően javítják. Egy forgalomba helyezett autó van, amelyen még hátravan a beavatkozás.
A Nissannál is folyamatban van a javítás. Az importőr tájékoztatása szerint egy rövid, mindössze két perces beavatkozásról van szó, amit az érintett (csekély számú) autók kétharmadánál már végre is hajtottak.

Öt súlyos hibát is találtak egy európai autónál 2

A Volkswagen számos típusa
Gyártás: 2008.02. – 2018.05.
A Volkswagen AG belső használatára gyártott autókat nem biztos, hogy megfelelően módosították, mielőtt értékesítették azokat a nagyközönségnek. A járművek bizonyos biztonsági rendszerei nem biztos, hogy utcai használatra alkalmasak.
Magyarországon egyetlen autót érint ez a visszahívás, tulajdonosát március 18-án értesítette az importőr.

A Peugeot és a Citroen hazai képviseleteinek tájékoztatása szerint

A visszahívási akciók a teljes gyártási mennyiség szűken behatárolt részét érinti a folyamatos minőségbiztosítási felülvizsgálatok eredményeként. A kampányok az esetlegesen felmerülő hibák megelőzését szolgálják. A jelzett kampányok biztonsági kampányok, melyeket mindenképpen és minél hamarabb végre kell hajtanunk. Szerencsére egyik sem jelent közvetlen személy vagy vagyonbiztonsági kockázatot így nem szükséges ezen visszahívások kapcsán a járművek használatának korlátozása, blokkolása.

A pontos érintett hazai darabszámok az alábbiak szerint alakulnak:

Öt súlyos hibát is találtak egy európai autónál 3

Citroën Jumpy / Spacetourer
Gyártás: 2015.09. – 2018.12.
A hátsó felfüggesztés keresztlengőkarjainak bekötőkonzolját rosszul rögzítették, a konzol eltörhet.
A két márkánál összesen 9 jármű érintett Magyarországon, ebből eddig 4 darabot ellenőriztek vagy javítottak

Öt súlyos hibát is találtak egy európai autónál 4

Peugeot Expert / Traveller
Citroën Jumpy / Spacetourer
Gyártás: 2015.09 – 2018.12.
A jármű klímakompresszorának szíjtárcsája eltörhet, és megrongálhat más komponenseket a motortérben. A hiba következtében balesetveszély léphet fel.
19 érintett jármű / 11 ellenőrizve vagy javítva

Öt súlyos hibát is találtak egy európai autónál 5

Citroën Jumpy / Spacetourer
Gyártás: 2015.09 – 2018.12.
Az első futómű túlterhelése esetén a keresztlengőkar alsó gömbcsuklója meglazulhat és leválhat, ami hátrányosan befolyásolhatja a jármű irányíthatóságát.
30 érintett jármű / 14 ellenőrizve vagy javítva

Öt súlyos hibát is találtak egy európai autónál 6

Citroën Jumpy / Spacetourer
Gyártás: 2015.09 – 2018.12.
A kormányművet rögzítő elemek esetleges gyártási hibája miatt előfordulhat a kormánymű meghibásodása, ami balesetet idézhet elő.
1 érintett jármű / 1 ellenőrizve vagy javítva

Öt súlyos hibát is találtak egy európai autónál 7

Peugeot Expert / Traveller
Citroën Jumpy / Spacetourer
Gyártás: 2015.09 – 2018.12.
Az első keresztlengőkar rögzítő csavarjai eltörhetnek, ami stabilitásvesztést eredményezhet.
Peugeot: 2 érintett jármű / 0 ellenőrizve vagy javítva
Citroen: 3 érintett jármű / 0 ellenőrizve vagy javítva