Fernando Alonso a kieséssel végződött 2017-es kaland után idén újra nekifut az indianapolisi 500 mérföldes versenynek, idén a tisztán a McLaren által vitt projekt keretében. A kétszeres F1-világbajnok spanyol kedden első ízben vezette idei Indycarját a Texas Motor Speedway pályán.

Alonsónak többszörösen is kihívást jelentett az első nap, hiszen 2017 óta átalakult az Indy-autók aerodinamikája, a járgányában most Honda helyett Chevrolet-motor dolgozik, ráadásul a projekt mögött nem áll ott a szériában hatalmas tapasztalatokkal rendelkező Andretti Autosport, a McLaren egyedül, a volt Force India-főnök Bob Fernley irányítása alatt dolgozik.

„Az alapján, amit tavaly hallottam másoktól, kisebb lesz a leszorítóerő. Ezeket az autókat nehezebb lehet vezetni, főleg nehezebb lehet egymást követni. Ma persze nem volt gond, mert egyedül voltam a pályán, de biztosan nagy kihívás lesz, különösen, hogy már nem az Andrettinél vagyunk, idén teljesen egyedül futunk neki.”

„Nagyon fontos lesz, hogy a csapat mindent jól összerakjon. Kinek mi lesz a feladata, hogy zajlik a munka a pit wallon, a központ is teljesen új lesz számunkra – igyekszünk minél több dolgot kipipálni a teszten.”

Alonso: Nem lesz könnyű dolgom! 1

A spanyol a fentiekkel együtt „színtiszta adrenalinnak” nevezte a vezetést, és azt mondja, 2019-ben is győzni indul:

„Naná, ez a cél. A Le Mans megnyerése után már csak az 500-as hiányzik (a hármas koronához).”

A kérdésre, hogy visszatér-e jövőre is, ha idén nem sikerül behúzni a futamot, így felelt: „Nos, nem kizárt, de remélem, hogy versenyképesek leszünk idén.”

Alonso a teljes szezonos Indycar-szereplést sem zárja ki:

„Tavaly felmerült ez is, de a WEC és a Daytona miatt sűrű az idei évem. A jövőt illetően nem zárnám ki, de pillanatnyilag nem gondolunk erre.”