Varga Tibor autószerelőként kezdte, majd saját műhelyt, kereskedést nyitott. Ezzel párhuzamosan kezdett autóvizsgálattal foglalkozni, húsz év szaktudásával és tapasztalatával segít megtalálni a legjobb vételt annak, aki hajlandó megfogadni a tanácsokat.

3 millióért fiatal német prémium típust?

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor!
Autócserén gondolkodom (BMW 116i 2007-ről) Audi A5 (2011-2014) 1.8 vagy 2.0 TFSI, kézi váltós. Elsőkerekeseket néztem, de a quattrók is érdekelnének. Németországból szeretnék behozni egyet. Csak olyat néztem, ami egytulajos, vezetett szervizkönyves, viszonylag kevés kilométerrel (150 ezer alatt). Árban pedig 10 ezer €-ig. Van valami, amit tudni kell ezeknek az autóknak a szervizigényéről esetleg típushiba?
Előre is köszönöm válaszát!

Szakértőnk válaszol

Kedves Noémi!

10 000 euró alatt szerintem csak hulladékot fog kapni kint Audi A5-ből, töröktől, hamis szervizkönyvvel, tekert órával. BMW 116i előfordulhat ezért az összegért, de nem éri meg kintről behozni. Mire kifizet mindent és hozzáadja az idejét és energiáját, nem jön ki jobban, mintha itthon vásárolná. Ha behozatja, kifizeti a cég hasznát is. Nekik is akkor éri meg elhozni, ha sok haszon marad az autón, ami csak sérült, hibás, sokat futott autó esetén lehetséges. A jó autókért kint is jó árat kérnek.

Az Ön által felsorolt valós kritériumokkal nem létezik 6-8 éves A5. Ha mégis, nem ezért az összegért.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu

Csábító Fiat

Olvasónk kérdez

Tisztelt Varga Tibor!
Ezt a használt autót találtam egy hazai autókereskedésben:(meglévő cseréjére)

Fiat Bravo 2013 1.4 16V, 36 572 km, Ár: 2 229 000 Ft

Szeretném, ha véleményt mondana róla mint motor, futómű, elektronika, ár, típushibák, bármi, ami eszébe jut róla. Érdemes megvenni? Ezeket ellenőrizték: alvázszám-ellenőrzés – A deklarált márka és modell valós. Üzembehelyezés időpontjának ellenőrzése: első nyilvántartásba vétel éve forgalmi engedély szerint. Lopott gépjárművek adatbázisának ellenőrzése: a gépjármű nem szerepel a Rendőrség által lopottnak nyilvánított autók közt.

Meglévő leasing, végrehajtás, Áfa ellenőrzése. A gépjármű nem lízing tárgya semmilyen lízingtársaságnál, a Carlife rendszer szerint nincs végrehajtás alatt és nem áfacsalás tárgya. Km-óra állás ellenőrzése. Adatbázisunk szerint nincs gyanú szabálytalan km-óra állás manipulációra.

Szakértőnk válaszol

Kedves János!

Nem attól lesz egy autó jó állapotú, hogy nem lopott, nincs leasing rajta és csak 36 000 kilométert futott 5 év alatt. Ha ilyen futásteljesítmény mellett 2 kilométerenként leállították (anyataxi), az összes gödröt megtalálták vele a városban és 20 másodpercenként nyomták be a kuplungot, nem biztos, hogy jó állapotban lesz az autó. Persze lehet, hogy valóban jó állapotú.

Rengeteg autót vizsgáltam, aminek 1xx paraméteres adatlapja volt és a fele sem fedte a valóságot.

Ha pörgették az órát két vizsga között, semmilyen adatbázisban nem lesz benne. Élethosszig tartó garancia csak a Rolex órára létezik. Használt autóra biztosan nem. Aki ilyen garanciát vállal, át akarja Önt ejteni!

Természetesen a fentiek ellenére lehet ez az autó remek állapotú, de mindenképpen nézesse át független szakemberrel vásárlás előtt.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu

Rohadnak a koreaiak?

Olvasónk kérdez

Tisztelt Tibor!
Szeretném nagyobbra cserélni a most használt Hyundai Coupet, család van, már kevés a hely. Jelöltek: Kia Cee’d / Hyundai i30 (ha jól tudom, kb. ugyanaz a kettő), Chevrolet Cruze. Kombit szeretnék, kell a hely (de nem ez a fő szempont).

Főként városban járok rövid távokat a munka miatt, szóval mindenképp benzinest akarok (évi max 10 e km-t megyek, de inkább kevesebbet), de az 1.4-es motort elkerülném szívem szerint, mert olykor azért mennék Budapestre, Balatonra stb (szolnoki vagyok), kell az erő. A jelölt típusokból az 1.6-tal szemeztem.

Keret rá 2,5-3 millió Ft, de esetleg megdobva néztem Hyundai Elantrát és i40-et is, ami, megmondom őszintén, a preferált autó, nagyon beleszerettem az alakjába. Ez esetben max 3,5 millióig elmennék, esetleg Németországból megéri-e behozni egy i40-et? Tudom, hogy a Kia-Hyundai vonalat erősen érinti a rozsdaprobléma… magam is tapasztaltam a Coupeval. A Cheviről olvastam, hogy jobban ellenáll. Ön mit javasolna?

Előre is köszönöm a válaszát! Dávid

Szakértőnk válaszol

Kedves Dávid!

A Kia Cee’d-Hyundai I30 nem rohad jobban, mint bármelyik kortársa. A nyugatról érkezettek futóműve viszont hajlamos az erős rozsdásodásra. A fenti két típus szerintem jobb autó, mint a Chevrolet Cruze. Szerintem nem éri meg ilyen értékű autóért kimenni Németországba. A neppereknek is csak azért éri meg, mert sok autót vesznek egyszerre és a lepukkantabbakat. Az i40 nagyon jó és szép autó. Ha talál egy jó példányt, érdemes belevágni.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu