Nagygenerállal készült a Ferrari és a Renault a 2019-es Forma-1-es Kínai Nagydíjra, a sportág ezredik versenyhétvégéjére. A két motorszállító által ellátott csapatoknál számos motoralkatrészt kicseréltek a szerelők.
Az olaszok háza táján volt is mit rendbe tenni, ugyanis Charles Leclerc egy biztosnak tűnő győzelmet bukott el az előző Bahreini Nagydíjon. A hivatalos indoklás szerint rövidzárlat miatt csökkent drasztikusan a Ferrari-motor teljesítménye, így a monacói tovább használhatja az erőforrást.
Elővigyázatossági okokból Kínában mindkét Haasnál és Ferrarinál kicserélték a vezérlőelektronikát. Az alkatrészből csak kettőt lehet használni a szezon során, így egy következő új elem már büntetést jelent, a régit még vissza lehet tenni.
A Renault-nál is akadtak gondok Bahrein után. Emlékezetes, hogy mindkét gyári autó a szahíri pálya első kanyarjában, néhány méterre egymástól állt meg. A franciák ezért Carlos Sainz McLarenjét kivéve minden Renault-erőforrással szerelt gépen kicserélik a fékenergia-visszanyerő rendszert (MGU-K). A spanyol autóján még Bahrein előtt cserélték ezt az elemet, miután a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon kigyulladt alatta az autó.
Nico Hülkenberg ebből a szempontból még inkább kiemelkedik. A Renault németje az MGU-K mellé új belső égésű motort, turbót és hőenergia-visszanyerő rendszert (MGU-H) is kap, ezzel ő a listavezető az alkatrészcserék terén a 2019-es szezonban.