1922-ben építették meg a híres monzai versenypályát a Milánó mellett található királyi parkban. A jelenleg 5793 méter hosszú olasz aszfaltcsík a harmadik a világon, amit kifejezetten autóversenyzésre építettek a brooklands-i és indianapolisi pályák után. Monza ikonikus helyszíne a Forma-1-es versenynaptárnak is, a világbajnokság indulása óta csak egyszer, 1980-ban nem szerepelt a versenynaptárban.
Monza az egyik olyan versenypálya az ötből, melynek 2019 végén lejár a szerződése a F1-gyel és nem biztos, hogy meghosszabbítják azt. A pálya, csakúgy, mint a Hungaroring, komoly pénzügyi segítséget kap az olasz kormánytól, ellentétben az angol és brazil versenypályákkal szemben, ahol teljesen maguknak kell kigazdálkodniuk a verseny megrendezésének anyagi feltételeit.
Az Olasz Autóklub elnöke, Angelo Sticchi Damiani tavaly egy nagyszabású felújítási tervet jelentett be, minek során az egyik sikántól is megszabadulnának. „Ez egy öreg pálya, közel száz éves és úgy vélem, a méltó módja lenne a kerek évforduló megünneplésének, ha történelmi múltjához méltó módon helyreállítjuk. Amennyiben segítség érkezik az olasz kormány részéről, az nagyban elő tudja segíteni hogy megvalósítsunk mindent, amit szeretnénk” – mondta a vezető.
Damiani elismeri, hogy a korábbi szerződések lehetetlen célokat tűztek ki, és hogy folyamatos tárgyalásokat folytatnak a Liberty Media-val a hosszabbításról, annak érdekében, hogy még sok Forma-1-es versenyt izgulhasson végig a lelkes olasz közönség ezen az ikonikus pályán.
„Kemény tárgyalások folynak a Liberty Media-val. Túl sok költséges és fenntarthatatlan szerződést örököltek a jogelődtől, de ezek csak a szervezői szempontok. Hiszek abban, hogy a szerződés, amelyet reményeim szerint meg fogunk kötni, fontos lépés lesz a felújítási munkálatok felé vezető úton” – mondta az autóklub elnöke.