A barcelonai téli tesztelés során úgy tűnt, hogy a Ferrari 2019-ben átveheti a Mercedes szerepét, nagy előnnyel vezethetik a mezőnyt, de még az óvatosabb szemlélők is úgy vélték, hogy a vörös autó 2-3 tizedes előnyben van az Ezüstnyíllal szemben.

Ehhez képest a szezon eddigi három fordulóján a Mercedes három kettős győzelmet aratott – 1992 óta nem volt erre példa –, míg a Ferrari egyedül Bahreinben tűnt gyorsabbnak a címvédők autójánál, ott viszont műszaki hiba miatt nem jött össze a győzelem.

A Mercedes-főnök még Kína előtt is azt sulykolta, hogy a Ferrari Sanghajban sokkal gyorsabb lehet náluk, de egyre világosabb, hogy a Scuderia továbbra is csak a második erő.

A 2016-os világbajnok, Nico Rosberg a Kínai Nagydíj után azt mondta, szerint a Ferrarinál rossz irányba fejlesztették az aerodinamikát, a korrekció pedig hosszú ideig is eltarthat, de Sebastian Vettel a német Auto Bildnek nyilatkozva cáfolta ezt.

„Erre nemmel kell felelnem” – reagált arra a felvetésre, hogy alapvető probléma lenne az SF90-essel. „Erős autónk van, de kezdünk már mintát felfedezni (a versenyképességet illetően). A motorunkkal elégedettek lehetünk, egyszerűen csak az egész csomag teljesítményét kell összehoznunk.”

Egyelőre a bajnokságot vezető Lewis Hamilton sem hiszi, hogy a Ferrari esélytelen:

„Jó autójuk van, egyszerűen csak úgy tűnik, hogy a versenyhétvégéken nem tudják belőle kihozni a maximumot. Emellett a versenyek kezelése sem hibátlan náluk, láttuk már ezt tőlük korábban is. Minden csapatnál vannak jobb és rosszabb időszakok, nekünk csak arra kell koncentrálnunk, hogy mi a lehető legpontosabban végezzük a dolgunkat.”