Olvasónk küldte az alábbi képeket, melyeket az ország egyik legnagyobb kamionos Facebook-csoportjában tettek közzé.
„Újabb román bajnokok, így álltak be tankolni aztán uzsgyi tovább az M5-ön” – írta a fotókat feltöltő felhasználó.
Tényleg így közlekedett az autópályán, íme a bizonyíték:
Frissítés
Időközben rengetegen elküldtétek nekünk a fotókat és egy linket, miszerint feltehetően ez a Mercedes kisteherautó korábban az M7-esen szenvedett balesetet. A rendőrségi közleményben az alábbi olvasható: „április 15-én 7 óra 15 perckor egy kisbusz Székesfehérvár térségében az M7-es autópálya 68-as km szelvényében Budapest irányában a szalagkorlátnak ütközött és felborult”.
A Katasztrófavédelem fotót is közölt a helyszínről:
Ha valóban ugyan arról a teherautóról van szó mindkét esetben, akkor felmerül a kérdés, hogyan engedhette el a hatóság a helyszínről ezt a járművet? Hogy kerültek vissza az útra? És később vajon senki nem állította meg őket több száz kilométer alatt? Simán átmentek a határon is? Kérdéseinket eljuttattuk a rendőrséghez is, amint válaszoknak, frissítjük cikkünket.
A rendőrség válaszolt
Az alábbi kérdéseket tettük fel:
– Valóban ugyan arról a teherautóról van szó mindkét esetben?
– Amennyiben igen, hogyan engedhette el a hatóság a helyszínről ezt a járművet?
– Hogy kerültek vissza az útra?
– Senki nem állította meg őket több száz kilométeren keresztül?
– Hogyan jutottak át a határon (ha átjutottak)?
Elektronikus úton érkezett megkeresésével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy az ön által említett jármű 2019. április 15-én reggel az M7-es autópálya 68-as kilométerszelvényében – eddig ismeretlen okból – szalagkorlátnak ütközött és az oldalára borult. A baleset során megsérült járművet a tulajdonos kérésére egy, az autópálya mellett található pihenőbe szállították. Tekintettel arra, hogy a jogszabályok nem teszik lehetővé a jármű lefoglalását, ezért a rendőrség a jogszabályi figyelmeztetéseket követően, azt a tulajdonos részére átadta. A baleset okozásával kapcsolatban a járművezetővel szemben a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság közúti közlekedés rendjének megzavarása szabálysértés elkövetése miatt indított eljárást.
Nem adtuk fel:
Tisztelt FM RFK Kommunikációs Szolgálat!
Azt még meg szeretném kérdezni, hogy a forgalmi engedélyét nem vonhatták volna be a teherautónak? Hiszen a baleset után már közúti közlekedésre nem volt alkalmas a jármű (csak az apróságokat említve: hátul nincs rendszám és az első szélvédőn nem lehet kilátni, ahogy az egyik oldalablakon sem).
Egy példa, hogy nemrég kilenc forgalmit is bevontak egy budapesti akció során szabálytalan kipufogórendszer és futómű-átalakítás miatt:
És a másik dolog, ami számomra megdöbbentő: ebben az állapotban több száz kilométert megtett Magyarországon az autó, (információink szerint a határon is átjutott) és senki nem vette észre, nem állították meg?
Várom válaszukat!
Elektronikus úton érkezett megkeresésével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet 97. § (1) b) pontja alapján külföldi hatósági engedélyt abban az esetben lehet bevonni, ha érvénytelen külföldi hatósági engedéllyel és jelzéssel vettek részt a közúti forgalomban.
Frissítés: Szerdán délelőtt Óberling József , rendőr ezredes egy rádió műsorban megcáfolta a kollégáitól kapott fenti üzenetet. Mint elmondta a külföldi honosságú járművek forgalmi engedélyét is bevonhatják a hazai rendőrök, ha a jármű a közlekedés biztonságára veszélyt jelent.
- Vajon nem ítélték veszélyesnek a helyszínen?
- Nem tudtak a fenti szabályról a járőrök?