A Renault 2016-ra alapította újra gyári Forma-1-es alakulatát a 2011-15 között Lotusként működő enstone-i csapat visszavásárlásával.
A francia gyártónál kezdettől fogva hangsúlyozták, hogy jó pár építkezés vár rájuk, mielőtt a világbajnoki címekért küzdhetnek, ugyanakkor 2019-re már az alkalmi, jó esetben akár rendszeres dobogós helyezéseket tűzték ki célul, hogy aztán 2021-ben már a bajnokságért szálljanak harcba.
Ennek fényében kiábrándítóan indult az idei év, a Renault a tempót tekintve nem került közelebb a három élcsapathoz, továbbra is csak az igen szoros középmezőny élén(?) küzdenek, de a pocsék megbízhatóság miatt még a „best of the rest” pozíció sem garantált.
A Renault Niki Laudája, a csapatnál tanácsadóként dolgozó négyszeres világbajnok, Alain Prost egy friss interjúban kíméletlenül őszinte értékelést adott a helyzetről:
„Legyünk realisták: a három élcsapat befoghatatlan, csak a közelebb kerülés lehet a célunk” – mondta a Canal+-nek. „Folytatnunk kell a fejlesztéseket, de a megbízhatósággal is foglalkoznunk kell. Azt hiszem, hogy vár még ránk egy-két nehéz futam, de utána már javulni fognak a dolgok.”
Prost szerint a Mercedes és a Ferrari kész hadigépezet, a jóval kisebb büdzsével gazdálkodó Renault-nak így nincs könnyű dolga, főleg, hogy a szabályok nem hagynak sok játékteret a mérnököknek:
„Sokkal nagyobb forrásaik, sokkal több emberük van nálunk, így nekünk a találékonyságra kell építenünk, de a szabályok erre nem adnak sok lehetőséget. Javult az autónk, de az övék is, talán többet is fejlődtek, mint mi. Tudjuk, hogy magasabb fokozatba kellene kapcsolnunk.”
„De jó néhány fejlesztésünk érkezik, meglátjuk, mennyivel tudjuk csökkenteni a lemaradást. Nincs nagy gond a programunkkal, egyszerűen csak egy kicsit rosszabb a teljesítményünk és főleg a megbízhatóságunk így az idény elején. Ugyanakkor állíthatom, hogy a motorteljesítményünk egyáltalán nem rossz.”
A múlt hétvégi Kínai Nagydíjon az idei évre igazolt sztárpilóta, Daniel Ricciardo megszerezte első renault-s pontjait, 7. lett Sanghajban, Nico Hülkenberg ugyanakkor a visszatérő műszaki probléma miatt kiesett. A csapatfőnök, Cyril Abiteboul sem tudott nagyon szépíteni.
A francia azt mondta, a csapat örül az ausztrál eredményének, de „minden tekintetben jobban kellene teljesítenünk; kicsit lassabbak vagyunk, mint reméltük, de nem panaszkodni kell, hanem keményen dolgozni, a hátrány lefaragása több éves munka.”