Gyorsan fejlődő koreai gyártóként imserhettük meg a Kiát, mely két éve lépett egy merészet és megalkotta a Stingert. Ez a kupés tetővonalú ötajtós ráadásul klasszikus, hosszmotoros, hátsókerék-hajtású, így visszaadta a reményt sokak számára, hogy nem vesznek ki teljesen ezek az élvezetesen vezethető gépek a kínálatból. A Stinger végül sikeres lett, legfőképpen az amerikai piac vásárlói kedvelik, ezért most a New York-i Autószalonon igazán izgalmas típusváltozatot mutattak be, a Stinger GTS-t.

Keresztben érkezik a legizgalmasabb Kia 1

Első ránézésre nem tűnhet drámainak a változást, a Stinger GTS-t élénk narancssárga színéről azonnal fel lehet ismerni, de közelebb menve már láthatóak a karbon elemek. A tükörházak, a légbeömlők kerete és a kétszer két kipufogó körüli diffúzorszerű elem is szénszálas. A belteret fekete bőr borítja, a kormányon és a könyöklőn Alcantara bevonat teszi sportosabbá a hangulatot a kabinban, a tetőkárpit pedig velúrszerű Chamude-ból készült.

Keresztben érkezik a legizgalmasabb Kia 25

Ezek azonban mind csak a látványt szolgálják, a Kia Stinger GTS azonban ennél többet is tartogat, mégpedig a D-AWD elnevezésű összkerék-hajtást. Ebben az első D betű a driftre utal, mely rögtön érdekesebbé teszi a Stinger GTS-t. Comfort módban a nyomaték 60 százaléka jut a hátsó kerekekhez, Sportban már 80, Drift üzemmódban összezár a mechanikus önzáró differenciálmű és teljesen hátsókerekessé változik az autó.

Keresztben érkezik a legizgalmasabb Kia 26

Csupán 800 példány készül a különleges Kia Stinger GTS-ből, melyet 3,3 literes, hathengeres turbómotor hajt, melynek teljesítménye 365 lóerő, ami mellé 510 Nm nyomatéka van. Ezzel azért már könnyű füstté változtatni a hátsó gumikat.