Az nem lehetne mondani, hogy nem foglalkoztak az új Daily-vel. A faceliftes verzió tervezése több mint 900 ezer tervezési munkaórájába került az Iveco csapatának, emellett 800 virtuális és fizikai tesztet hajtottak végre rajta. És ez még nem minden! 200 darab prototípust is készítettek belőle, amelyekkel aztán összesen 3,5 millió kilométert tettek meg. A globális haszonjármű gyártást jelenleg olyan megatrendek vezérlik, mint a digitalizáció, az automatizáció, valamint az elektromos hajtásláncok fejlesztése. Az Iveco ennek szellemében modernizálta a már negyven éve készülő Daily-t.

Kívülről az egyik legszembetűnőbb változás, hogy a hatékonyabb szellőzés érdekében hűtőrácsát nagyobbra szabták, amely vagányabb megjelenést kölcsönöz a járműnek. Az igazán szemfülesek ugyanakkor azt is kiszúrhatják, hogy a lökhárító kialakítása is változott: immáron három részből áll, így a kisebb balesetek esetén elég csak a sérült részt kicserélni. A fényszórók alakja változatlan maradt, azonban a lámpatestek LED-technológiás világítást kaptak.

Megújult a negyven éve készülő Iveco Daily 1

Motorkínálat

A motorkínálatból alapvetően a 2,3 literes F1A típusú motorcsalád tagjai közül választhatnak a megrendelők 116 és 156 lóerő közötti teljesítményszinteken. A megújult erőforrások új elektronikus szabályzású, változó turbinageometriájú turbófeltöltőt kaptak, emellett teljesítik a legfrissebb Euro 6d károsanyag-kibocsátási normákat. Az olasz gyártó a sűrített földgázzal (CNG) üzemelő F1C motorokat is meghagyta a palettán, amelyek háromféle teljesítményszinten érhetőek el, a legerősebb gázmotor 210 lóerős.

A stop&start rendszer valamennyi F1A erőforrásnál az alapfelszereltség része. A fejlesztésekkel a Daily gazdaságosabban üzemeltethető a gyártó szerint. Ebben kulcsszerepet játszik a hosszabb olajcsere periódus, amely a távolsági alkalmazásoknál akár a 60 ezer kilométeres intervallumot is elérheti.  Az előző generációból még létezett elektromos változat, amit nemrég a Vezessen is teszteltük. Az új Dailyről szóló közlemény azonban nem tesz utalást az akkumulátor-technológiás hajtásláncra. Elképzelhető, hogy a faceliftes Daily-ből csak később lesz ismét elektromos hajtású.

Megújult a negyven éve készülő Iveco Daily 2

Felfrissített műszerfal 

A tervezők a vezetői környezetet, valamint a műszerfalat is felfrissítették. A multifunkciós kormánykerék már nem csak a magasság, hanem a tengelyirány terén is állítható. A kormánykerék mögé színes TFT-kijelző került, a műszerfal középső részébe pedig 7 col átmérőjű kijelzőt építettek, amelyhez az Apple és az Android rendszerű okostelefonok is csatlakoztathatók. A képernyőn nemcsak a tolatókamera képe, hanem a TomTom navigációs rendszer, illetve a sofőr vezetési stílusát kiértékelő alkalmazásának kezelőfelülete is megjeleníthető.

Új vezetésbiztonsági rendszerek

A modell olyan újdonságokkal gazdagodott, mint a továbbfejlesztett vészfékrendszer (AEBS),  amely  50 km/órás sebesség alatt segít elkerülni az ütközéseket. Ha vezető nem észlel egy esetleges akadályt, akkor időben gondoskodik a jármű lassításáról, illetve fékezéséről.  Egy ilyen furgonban ülő sofőr gyakran kénytelen szembesülni a dugókkal. Éppen ezért a Daily-hez már a torlódási asszisztens (Queue Assist) is elérhető, amely lassú tempónál segít megtartani a követési távolságot, így a jármű vezetője még véletlenül sem fog nekigurulni az előtte haladó lökhárítójának.

Megújult a negyven éve készülő Iveco Daily 3

Szintén újdonság, hogy immáron a Daily-nél is elérhető az aktív sávtartó rendszer, amely automatikusan beavatkozik a kormányzásba, ha a jármű az irányjelző használata nélkül lépi át a felező vonalat.  Az Iveco ígérete szerint városban könnyebb lesz kormányozni a Daily-t. Városi üzemmódban ugyanis 70 százalékkal kisebb erőkifejtés szükséges a kormánykerék forgatásához az elektromechanikus kormányzásnak köszönhetően.  A fent említett vezetéstámogató rendszerek mellett az oldalszél asszisztens, illetve lejtmenet vezérlő is lesz a Dailyben, emellett a kipörgésgátló a hátsókerék-hajtású modelleknél is elérhetővé válik. Szintén újdonság a modellnél az elektromos rögzítőfék, amely a jármű leparkolásakor automatikusan aktiválódik.

Bármikor lecsekkolható

A Dailyhez tovább fejlesztett telematikai szolgáltatások is rendelkezésre állnak. A MyDaily alkalmazáson keresztül a járműtulajdonosok számítógépen vagy akár mobiltelefonjukon keresztül is ellenőrizhetik, mi történik éppen a Daily-jükkel. Az alkalmazás többek között az aktuális fogyasztásról is helyzetképet ad, emellett rendszeresen riportokat küld a tulajdonosnak az üzemeltetési paraméterekről és javaslatokat fogalmaz meg az üzemanyag-felhasználás optimalizálása érdekében.

A Daily hazai forgalmazásáról egyelőre nincs hír, ezért az árazása sem ismert egyelőre. A korábbi generációhoz hasonlóan az új Daily is olaszországi Suzzarában, valamint a spanyolországi Valladolidban készül.