Az F1-es pénzügyi-gazdasági szakíró, Chrsitian Sylt a Forbes-nál megjelent legfrissebb írásában a Forma-1-es versenyzők hasznot hajtó képességét vizsgálta meg, megnézte, hogy a jelenlegi pilóták közül ki menni pénzdíjat hozott volt és aktuális csapatainak.
Sylt a listája elkészítésekor megnézte, hogy a versenyző csapata az ott aktív éveiben mennyi eredményalapú pénzdíjat kapott és a szerzett pontok alapján kiszámította, mekkora hányada esett az adott pilótára (a 2018-as év végéig).
A listán természetesen az F1-es évek, főleg az élcsapatos idények száma alapján lehet előrébb kerülni, az első hármas cseppet sem meglepő, legfeljebb az, hogy ebben a tekintetben nem az ötszörös bajnok Lewis Hamilton, hanem a négyszeres bajnok Sebastian Vettel vezet annak ellenére is, hogy fél évvel az angol után mutatkozott be és vele ellentétben nem 2007-től, hanem csak 2009-től ült rendszeres győzelmi esélyes autóban. Hamilton „hátrányát” ugyanakkor részben magyarázza, hogy a 2007-es bajnokságból a kémügy miatt kizárták a McLarent, pedig abban az évben övék lett volna a konstruktőri bajnoki cím.
A haszonhajtási listát tehát Vettel több mint félmilliárd, pontosan 511,9 dollárral, Hamilton 62,3 milliós lemaradással a második. Bár 2001-ben mutatkozott be, 386 millióval „csak” a harmadik a 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen, aki 2006-ig a McLarennél küzdött a bajnoki címért, majd a Ferrarinál töltött el két menetben összesen nyolc évet.
Hamilton lemaradásának oka ugyanakkor kettős: nem pusztán a 2007-es diszkvalifikáció miatt a második: az angol két évben (2011-ben a McLarennél és 2016-ban a Mercedesnél) is a csapattársánál kevesebb pontot hozott, így a kisebb arányban járult a pénzdíjhoz, míg Vettel karrierje során ez csak egyszer történt meg, 2014-ben, amikor utolsó Red Bull-os évében Daniel Ricciardótó kapott ki.
A különbség azért nem nagy ezen a téren: Vettel pályafutása során eddig 56,8%-át hozta mindekori csapatai pénzdíjának, míg Hamilton esetében az érték 53,8%.
Vettel 2008-ban szerepelt a legjobban, első és egyetlen teljes Toro Rossó-s évében a monzai futamgyőzelemnek nagyban köszönhetően a csapat az évi pontjainak 89,7%-át szerezte, míg Hamilton 2009-ben a McLarennél, Heikki Kovalainen mellett volt a legerősebb a finnel szemben a wokingi alakulat pontjainak 69%-áért ő volt felelős.