Ázsiában visszatérő téma, hogy az autókban remélik megtalálni a nagyvárosokból hiányzó meghittséget, természetet, békét a gyártók – és vélhetően a felhasználók is.

Önjáró városi egyterű az Auditól 1

Az Audi AI:ME minden eddigi oázis-koncepción túltesz: utasterében pergolát ácsoltak össze, amire valódi, élő növényt futtattak fel, így tisztítva a levegőt és csempészve némi természetet a mindössze 4,3 méteres hosszúsága ellenére igen tágas, 277 cm tengelytávú járműbe.

Önjáró városi egyterű az Auditól 35

Futónövények és széles fejtámasz hátul

Az AI:ME persze könnyen tágas, hiszen elektromos hajtáslánca miatt teljesen sík padló és a sarkokba kitolt kerekek várják az utasokat, akiket hátul egy igazi kanapé vár: az autó teljes szélességében kialakított fejtámla arról árulkodik, hogy itt tetszőlegesen üldögélhetnek, heverészhetnek az utasok.

Önjáró városi egyterű az Auditól 36

A faburkolat alá beépített mágnesek tartják meg a fémpoharakat, tányérokat. Mivel az autó önvezető, menet közben pikniket is rendezhetünk.

Szintén faltól falig kialakítású a műszerfal, egy 3D hatású OLED kijelző, amely nem érintőképernyős, hanem a szemmozgásokat észlelve választja ki a kívánt funkciót.

Önjáró városi egyterű az Auditól 37

Az autó világítása LED-es, méghozzá mátrix szerkezetű, de nem azért, hogy messzire világítson, hanem mert így tud kommunikálni a környezetével, sőt, előzékenyen akár meg is világítja az utat azoknak, akik maguk nem tudják – gyalogosoknak, kerékpárosoknak.

Önjáró városi egyterű az Auditól 38