A 2019-es idényre (megint) átalakították a Forma-1-es autók aerodinamikáját, szélesebb, egyszerűsített első és szélesebb és hatékonyabb DRS-sel ellátott hátsó szárnyak kerültek az autókra.

A cél a követés és az előzések könnyítése volt, az eredményeket három forduló után így értékeli a mercedeses Valtteri Bottas:

„Még ha három-négy másodperces lemaradással is követünk, az autó jobban csúszkál, amitől túlmelegednek a gumik, úgyhogy ez nem könnyű. De régóta így van ez az F1-ben. Aki előrébb van, az tudja irányítani a helyzetet, mindig annak van könnyebb dolga” – kezdte a finn.

„De azt hiszem, azért kicsit könnyebb a követés. Jó, hogy most már nem viselkedik furán az autó követés közben, egyszerűen csak csökken a leszorítóerő. Tavaly érezni lehetett a turbulenciákat, az autó be-bemozdult. Szóval most már stabilabb, de leszorítóerőt és tapadást továbbra is veszítünk. Az autók leszorítóereje nagyobb, mint tavaly, de ha nincs levegő, amivel a szárnyak dolgozzanak, akkor csökken a tapadás, ez van.”

Bottas szerint az olyan, jobb leszorítóerejű autók, mint a Mercedes, nagyobb hátrányban vannak követés közben, mint az aerodinamikailag kevésbé hatékony modellek:

„Nem ültem más autókban, szóval nem tudom, milyen érzés, de az biztos, hogy nekünk elég jó leszorítóerőnk van, hiszen nagyon erősek vagyunk a kanyarokban. Szerintem összefüggenek ezek a dolgok: minél nagyobb a leszorítóerő, annál nagyobb százaléka veszik el, amikor egy másik autó mögött haladunk, annál jobban romlik a köridő is.”