Jellegzetes kontúrjai és a Toyota Supráról ismerős, piros-szürke Gazoo Racing álcafólia elárulják: a képeken, amelyeket a napokban készítettek a Nürburgringen, egy Yaris látható. Habár egyes vélemények szerint csupán egy öszvérről van szó – azaz a Toyota egy szériakivitelű Yaris karosszériájában tesztel sportos hangolású komponenseket –, egyáltalán nem zárható ki a lehetőség, hogy valami sokkal izgalmasabbat: a kisautó következő generációjának prototípusát fotózták le a Zöld Pokolban.
Amennyiben így van, az két dolgot jelent: egyrészt, hogy a modell fejlesztésének a végső fázisában jár, amikor a mérnökök már a finomhangolásokat végzik. Másrészt pedig, hogy a modell karakterében ugyanúgy fontos szerephez jut majd a sportos vezethetőség, mint az összes többi, TNGA alapokra épülő, új generációs Toyota modellnél – tudniillik a legkisebb globális Toyota típus is átnyergel erre a rugalmasan variálható padlólemezre.
A Yaris – amelyet mellesleg mostantól világszerte így fognak nevezni, azaz a negyedik generációs kisautó Japánban sem Vitz néven kerül majd forgalomba, mint elődei – nem csak sportosabb, de minden bizonnyal tágasabb és komfortosabb is lesz. Nem kérdés, hogy továbbra is lesz hibrid hajtáslánc, az viszont lehetséges, hogy nagyobb teljesítményű verzió is készül belőle: így akár a 140 lóerő körülire saccolt Yaris GR verzió is kaphat villamosított hajtásláncot. A kémfotókon egyébként minden bizonnyal ez a variáns látható.
A legnagyobb szenzáció persze az volna, ha éppen a Yaris lenne az első olyan, globális modell, amelyet tisztán elektromos hajtással is kínál a Toyota. A dolgok jelenlegi állása szerint ez jelentené a legracionálisabb belépőt a Toyota számára az akkumulátoros villanyautók világába a frissen bemutatott C-HR EV oldalán.