Nagy-Britannia Európa második legnagyobb flottapiaca, nem csoda hát, hogy több nívós szakfolyóirat is foglalkozik a cégautókkal, a szolgáltatókkal. Utóbbiak a legkevésbé sem relevánsak hazánkban, és egy flotta összeállításánál az autó mögé tett finanszírozási, garanciális és szervizszolgáltatások legalább olyan fontosak, mint a műszaki tartalom.
Ennek ellenére érdekes lehet megnézni, mely járműveket tartják a legjobb választásnak a Brexit előtt álló szakemberek.
Az elmúlt hetekben két szakfolyóirat is összeállította az általa legjobbnak vélt cégautók listáját. Az alábbi táblázatban ezeket foglaltuk össze; jól látható, hogy vannak markáns eltérések (sőt, főleg azok vannak), de egy esetben teljesen egybehangzó volt a két kiadvány szerkesztőinek a véleménye.
A két lapnál a Jaguar Land Rover és a VW-csoport egy-egy, a Volvo, a Daimler és a Ford-csoport kettő-kettő, a PSA Peugeot-Citroen három, a Hyundai-Kia négy, a BMW-csoport öt díjat kapott összesen. A Toyota egyetlen önálló típusa sem végzett az élen, ökogyártóként mégis őt választották a legjobbnak, alighanem kiemelkedően jó flottaszintű CO2-kibocsátásuk miatt.
Fleet News Awards | Business Motoring | |
Városi kisautók | Ford Fiesta | Mini |
Alsó-középkategória | Ford Focus | Kia Ceed |
Felső középkategória | Škoda Superb | – |
Kombi | – | Volvo V60 |
Kis crossover | Hyundai Kona | Citroën C3 Aircross |
Kompakt crossover | Peugeot 3008 | Volvo XC40 |
Középkategóriás crossover | – | Peugeot 5008 |
Prémium alsó-középkategória | Mercedes A-osztály | – |
Prémium középkategória | Mercedes C-osztály | BMW 3 |
Prémium nagyautók | BMW 5 | BMW 5 |
Villanyautó | Hyundai Kona Electric | Jaguar I-Pace |
Hibrid | – | Hyundai Ioniq |
Konnektoros hibrid | – | BMW 5 |
Legjobb zöld gyártó | Toyota | – |