Akár 108 kg megtakarítás, akár 980 kg menetkész tömeg: utoljára a Corsa C (2000-2006) büszkélkedhetett azzal, hogy nem lépte át az egy tonnát.

A soron következő Corsa F azonban visszatér a gyökerekhez, és azt ígéri, újra három számjeggyel írhatják majd a tömegét. Ez persze nem lesz igaz az összes példányra, de az átfogó tömegcsökkentési megoldások minden kivitelnél érvényesülnek.

A 406 centis új modell nyers vázszerkezete 40 kilóval könnyebb, köszönhetően a nagyobb arányban alkalmazott nagyszilárdságú acéloknak, illetve az optimalizált energiaelvezetési útvonalaknak és kötéseknek.

A vadonatúj, teljesen alumínium szerkezetű, háromhengeres benzinmotorok kapásból 15 kilogrammot faragnak le a tömegből, azonos teljesítményen mérve. A motorházfedél alumíniumból készült, ami 2,4 kilót jelent az előző generációs modell acél motorházfedeléhez képest – ezzel a megoldással korábban csak az Insigniánál találkozhattunk. Végezetül ott vannak az ülések: a két első fotel 5,5, a hátsó pad 4,5 kilóval könnyebb, mint eddig. További megtakarítást értek el könnyebb szigetelő anyagok alkalmazásával, és biztosan van még jó néhány pontja az autónak, ahol néhány grammot lecsíptek a tervezők.