Mai hírünk szerint Budapesten elindult a harmadik autómegosztó szolgáltatás. Érdemes innen indítani az elhagyott villanyautó-flotta történetét, mert jól mutatja, milyen óriási a kínai piac, és mennyire gyorsan változnak arrafelé a dolgok.

Itthon a harmadik piaci szereplő 240 autóval indított a fővárosban, és sokunkban felmerül a kérdés, megfér-e vajon ennyi szolgáltató Budapesten? Ez nem volt kérdés Hangcsou városban, ahol a 2010. évi népszámlálás szerint 21,1 millió lakos él, a város gazdaságának húzóereje a technológiai és elektronikus kereskedelmi ágazat, itt van az Alibaba-konszern székhelye. 2016-ban itt rendezték meg a G20 országok 11. csúcstalálkozóját.

Azt hihetnénk, itt bármiből aranyat lehet csinálni, és valószínűleg ugyanezt gondolták a képeken látható villanyautó-flotta üzembe állítói is. Közel háromezer(!) autóval kezdtek neki a vállalkozásnak, de az autómegosztás ezúttal nem lett bombaüzlet.

Az autók már hosszú hónapok óta érintetlenül állnak, és bár a Microcity hivatalos közleménye szerint használatban vannak, a helyi újságírók mást derítettek ki. A cég applikációján nem látszanak a használható autók, a telek tulajdonosa pedig elmondta, hogy 30 000 jüant (1,3 millió forint) kapott az autók tárolásáért, még tavaly nyáron.

Így pörög Kína: több száz villanyautó rohad a határban elhagyva 2 Így pörög Kína: több száz villanyautó rohad a határban elhagyva 3 Így pörög Kína: több száz villanyautó rohad a határban elhagyva 4