Eldobja V8-as benzinmotorját, de nem kap önhordó karosszériát: egy fél mondatban így sommázhatjuk a Toyota Land Cruiser következő generációjával kapcsolatos értesüléseket.
A kilencedik Land Cruiser előtanulmánya akár már idén bemutatkozhat, hogy aztán jövőre a szériamodell megjelenjen a típus piacain. Ez sajnos Európát csak marginálisan érinti, a nálunk kapható Prado ugyanis egy egészen más modell, mint a keményvonalas terepjárósok által nagyra becsült – de puhány és jellegtelen formavilága miatt mégsem igazán sikeres – J200-as.
A világ többi részein viszont komoly változásokra számíthatnak az LC-hívek: megújul a létraváz, könnyebb és merevebb lesz, ami kényelmesebbé, pontosabban vezethetővé, takarékosabbá és biztonságosabbá is teszi majd az autót. A hajtásképlet marad kőkemény mechanikus összkerekes, viszont a V8-as benzinmotorok, amelyek a Közel-Kelettől Oroszországon át Észak-Amerikáig uralják az eladásokat, alighanem a méretcsökkentés áldozatává válnak: a Lexus LS-ből ismert V6-os benzines, illetve hibrid hajtásláncok biztosíthatják a jövőben a nagy vashoz méltó vonóerőt.
Már csak a dizájn kérdéses. Úgy tudjuk, a Toyota vezérkara tavaly év végén visszadobta az első vázlatokat, mondva: nem facelift kell ide, hanem új modell. Azt tehát, hogy hogy fog kinézni az autó, még nem tudjuk – a frissen bemutatott Highlander mutathat utat ezen a téren, bár szerintünk ennél komolyabb fizimiskát érdemel a Land Cruiser.