Részben felhős időben, 20 fokos levegő- és 42 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók Barcelona mellett a 2019-es szezon ötödik Forma-1-es futamára, a Spanyol Nagydíjra.
Az idény első igazi európai versenyén az első rajtkockából Valtteri Bottas rajtolhatott, pályafutása során kilencedik alkalommal. Mellőle a másik Mercedesszel Lewis Hamilton várhatta a piros lámpák kialvását. A harmadik helyről Sebastian Vettel indulhatott a Ferrarival, oldaláról a Red Bull hollandjával, Max Verstappennel. A harmadik sorban is Ferrari-Red Bull sorminta volt Charles Leclerc-lel és Pierre Gaslyval. A negyedik sort a két Haas foglalhatta el, Romain Grosjean gyorsabbnak bizonyult Kevin Magnussennél. A legjobb tízbe még befért Danyiil Kvjat a Toro Rossóval, valamint a McLarenes Lando Norris.
Eredetileg Daniel Ricciardo indult volna Renault-jával a tizedik helyről, ám az ausztrál három rajthelyes büntetést kapott még Bakuban, miután beletolatott Kvjat autójába. George Russell is büntetést kapott, a Williams pilótája a harmadik szabadedzésen ütötte meg sebességváltóját, miután kicsúszott. Emiatt a britet öt helyes hátrasorolással sújtották, de csak Robert Kubica volt az egyetlen, aki nyert ezen egy pozíciót.
Nico Hülkenberg csak a bokszutcából eredhetett a mezőny után. A német az időmérő első szakaszában törte meg Renault-ja első szárnyát, ami egy új fejlesztésű darab volt. Miután kicserélték a sérült elemet egy régebbi alkatrészre, azt elfelejtették jelenteni a technikai delegáltaknál. Ezzel Hülkenberg a 16. rajthelyet bukta el.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A verseny előtt Antonio Giovinazzi Alfa Romeójában is váltót cseréltek. Az olasz így is Russell elől, a 18. helyről kezdhette a versenyt, köszönhetően a brit büntetésének és Hülkenberg kizárásának.
Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.
A mezőny többsége lágy gumikon vágott neki a 66 körös megmérettetésnek. A sárga oldalfalú gumikon Kimi Räikkönen, Lance Stroll, Kubica, Russell és Hülkenberg rajtolt, a többiek a lágyon indultak.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia a két kiállásos taktika lehetett volna, lágy-lágy-közepes elosztásban, 22, 23 és 21 körös etapokkal. A gumigyártó szerint a csapatok ezzel szemben csak egyszer cserélnek, ugyanis könnyen be tudnak szorulni a pilóták egymás mögé. Ebben az esetben az optimális stratégia a lágy-kemény, illetve a közepes-kemény lehet, előbbinél 27, utóbbinál 30 körös első etappal.
Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.
#GR63 also heads out to the grid 👉
Supporting George this afternoon? Hit us up with a 🇬🇧 #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/gf5qkpSZrA
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 2019. május 12.