A Ferrari a téli teszteken megfoghatatlannak tűnt a barcelonai pályán, ezért komoly meglepetést jelentett, hogy a szezon első versenyein nem igazán volt versenyképes az olasz csapat, miközben a Mercedes zsinórban hozta a kettős győzelmeket.

Az olasz csapat a bakui hétvégére nagyobb aerodinamikai fejlesztési csomagot vitt, a Spanyol Nagydíjra pedig még az eredetileg Kanadára szánt új motort is előrehozták négy héttel, ám Barcelonában sem volt meg a tempó, a Merci újabb, immár ötödik kettős sikerét aratta, Sebastian Vettelt és Charles Leclerc-t ráadásul a Red Bull-os Max Verstappen is megelőzte a futamon, a maranellóiak még dobogóra sem tudtak állni vasárnap.

„Ha a Ferrari jól megy Monacóban, máris az lesz majd a téma, hogy vége a dominanciánknak” – mondta a példátlan szezonkezdés kapcsán a Mercedes-főnök Toto Wolff.

A gond az, hogy a Ferrari valószínűleg Monacóban sem lesz versenyképesebb…

„A lassú kanyarokban veszítünk időt, Monaco pedig szinte csak lassú kanyarokból áll” – mondta Vettel.

„Sosem adjuk fel. A mostani nehéz hétvégéből is sokat tanultunk” – nyilatkozta a Ferrari főnöke, Mattia Binotto a Spanyol Nagydíj után. „Az egyenesekben gyorsak voltunk, más területeken viszont gyengék. Ezeken kell javítanunk.”

„Alapos elemzésre van szükség. Mindent meg kell néznünk, az autó egyensúlyát, a leszorítóerőt, még az is lehetséges, hogy a teljes koncepcióval van gond. Egyelőre nincs egyértelmű válasz” – festett ijesztő képet a Ferrari-szurkolók számára.

A kérdésre, hogy „katasztrófa” lenne-e, ha kiderülne, hogy alapvető probléma van az autóval, Binotto így felelt: „Szerintem az sem lenne katasztrófa.”

Öt forduló után a Mercedes fölényesen, 217 ponttal vezeti a konstruktőri bajnokságot, míg a Ferrari 121 ponttal a második. A címvédők formája elképesztő, sokkal-sokkal jobban állnak, mint a zsinórban az ötödik bajnoki címeket hozó tavalyi évben ugyanekkor.