A nyolcvanas években még csak egy maroknyi autó volt képes elérni a 300 km/órás álomhatárt, olyan ikonok, mint a Ferrari 288 GTO, vagy a Porsche 959 tudta ezt a mutatványt. Ma viszont elég egy nagy példányszámban gyártott, alapból brutális Audi RS3, egy tuningcég, és egy szemmel is jól látható összeg ahhoz, hogy 300 feletti értéket olvashassunk a műszerfalról.

Tehát mondjuk német léptékkel nem kell a krémek krémjéhez tartoznunk, és nem kell hozzá hiper ritka, exkluzív csodagép. Mert ez az Audi korántsem az, a teljesítménye viszont rengeteg magasabb kategóriát képviselő szupersportkocsit ver.

A gyárilag 400 lóerős 2,5 literes öthengeres turbómotorban rengeteg a tartalék, az autót építő HGP  plusz 206 lóerőt és 230 Nm nyomatékot talált, így most 606 lóerő és 710 Nm nyomaték áll csatasorban.

Ennek eredménye a 3,1 másodperces százas sprint, és a videón is látható 310-315 km/órás végsebesség. Az átalakításnak azért megkérik az árát, a TÜV által jóváhagyott, garanciális csomag 16900 euróba fáj (5,4 millió forint), de amikor tízszer drágább gépek kezdenek zsugorodni a visszapillantótükörben a német autópályán, az vélhetőleg megéri a befektetést.