Fernando Alonso a jövő hét végén újra rajthoz áll az indianapolisi 500 mérföldes futamnak, az induláshoz azonban a spanyolnak a verseny első edzésnapján bizonyítania kellett, hogy képes lesz az oválpályán vezetni, 10 kört kellett megtennie 215 mérföld/órás tempóval.
Ez ugyan sikerült neki – nem csoda, 2017-ben győzelmi eséllyel autózott, amíg motorhiba miatt ki nem esett –, ám utána rosszra fordultak a dolgok, az autó elektronikai hiba miatt nem működött rendesen. Alonso összesen 50 kört tett meg a 2,5 mérföldes pályán, a 32. időt érte el.
Míg két évvel ezelőtt a kétszeres F1-bajnok a McLaren, az Andretti Autosport és a Honda együttműködésében vágott neki a legendás versenynek, idén a McLaren egyedül viszi a programot, a Honda helyett pedig Chevrolet-motor dolgozik az autóban, a rutin és a szakértelem hiánya is nehezíti a munkát.
Alonso nem nyilatkozott a keddi nap végén, de az NBC-nek sikerült megszólaltatnia a 2003-as Indy 500-győztes Gil de Ferrant, aki tavaly óta a McLaren sportigazgatójaként dolgozik az F1-ben:
„A tere szerint ennél többet kellett volna mennie az első napon. Természetesen csalódott és bosszús vagyok. Igyekszünk rájönni, mi a probléma, de egyelőre értetlenül állunk. A teljes délutánunk elúszott. A délelőtt amolyan bemelegítés volt, Fernandónak teljesítenie kellett szintfelmérőt, amit konzervatív beállításokkal sikeresen meg is tett” – magyarázta.
„De a délután kimaradása nagyon fájdalmas, itt, Indyben ha jó az idő, azt ki kell használni, kint kell lenni a pályán. Ha rájöttünk volna, mi a gond, ki is javítottuk volna, de értetlenül állunk előtte. Elektronikai probléma, nem a motorról van szó. Nehéz kezdés, ez nem kérdés. De hozzáértő embereink vannak, megoldjuk majd” – mondta de Ferran.