A múlt hétvégi Spanyol Nagydíj időmérőjén a bakui győztes Valtteri Bottas elvitte a pole-t, a korábbi versenyek statisztikái alapján pedig bízhatott benne, hogy az első rajtkockából indulva nagy valószínűséggel győzni is fog, ám vasárnap délután, a lámpák kialvásakor a mellőle induló csapattárs, Lewis Hamilton, de még a mögüle kezdő ferraris Sebastian Vettel is elment mellette.
A végül Hamilton mögött a 2. helyen záró Bottas a leintést követően arról beszélt, hogy a rajtnál a kuplungja csúszott, fogott, kiengedett, majd újra fogott, de a Mercedes szokásos futam utáni értékelőjében a csapat sportigazgatója, Ron Meadows cáfolta a finn állítását, szerinte más volt a rossz rajt hátterében.
„Úgy véljük, egyszerűen a pole oldalán lévő rosszabb tapadás volt az ok. Ha megnézzük a betétversenyeket, azokon is inkább a 2., sőt a 3. és 4. helyről kezdő pilóták rajtoltak jobban annál, aki a pole-ból kezdett. A kerekek kipörgésénél a kuplung is csúszhat, szóval ilyen összefüggés azért van.”
„Minden adatot megvizsgálunk, a héten mindent alaposan átnézünk még, hogy megértsük, mi történt, de a jelen állás szerint úgy gondoljuk, hogy az elsődleges ok a tapadás (hiánya) volt, és nem az autóval volt probléma” – magyarázta Meadows.