Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autód (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.
A visszahívásokkal kapcsolatban megkérdeztük az importőröket, érintettek-e hazai forgalomba helyezésű autók. Amint válaszolnak, frissítjük cikkünket.
Dodge Charger
Gyártás: 2014.08. – 2018.03.
A kardáncsukló eltörhet, ennek következtében megszorulhat a kardántengely.
Mercedes-Benz Sprinter
Gyártás: 2018.03-10.
A raktér tolóajtajáról hiányozhat a burkolat. Teljesen kinyitott ajtó esetén éles peremek okozhatnak sérülést.
Mercedes-Benz Sprinter
Gyártás: 2018.03-10.
A raktér tolóajtajáról hiányozhat a burkolat. Teljesen kinyitott ajtó esetén éles peremek okozhatnak sérülést.
Skoda Karoq
Gyártás: 2018.04-06.
A fejtámlákat rögzítő csapszeget nem illesztették be a hátsó középső fejtámlába. Balesetben a fejtámasz leválhat a tartórudazatról, és nem támasztja meg a fejet.
Alfa Romeo Giulia / Stelvio
Gyártás: 2016.03. – 2019.03.
Hibás tempomat szoftver miatt váratlanul és akaratlanul gyorsításba foghat a jármű.
Citroën Mehari
Gyártás: 2017.08. – 2018.01.
A hátsó lengőkar nem megfelelő rögzítése hátrányosan befolyásolhatja a jármű vezethetőségét.