Pocsék hetet zárt Fernando Alonso és a McLaren vasárnap Indianapolisban: miután kedden elektronikai hiba hátráltatta a munkát, szerdán a falban végezte az autó, csütörtökön pedig az egész edzésnap kimaradt, a spanyol pilóta a szombati, az első 30 rajthelyet kiosztó időmérőn a 31. lett, majd vasárnap, az eső miatt egészen délután fél 5-ig halasztott pótkvalifikáción sem sikerült feljutnia a rajtrácsra.

A McLaren a szombati kudarc után a színfalak mögött segítséget is kért, vasárnapra a korábbi partner, az élcsapat Andretti Autosport felfüggesztéseit szerelték a 66-os autóra, de ez sem volt elég.

„Még nem igazán töltöttem időt a csapattal, eddig a motorhome-ban voltam, a családdal, barátokkal beszéltem” – mondta Alonso, aki a kiesése után jó egy órára elvonult. „Nagyon hosszú időmérő volt ez, majdnem 56 óra tegnap reggeltől. Csak egy hellyel maradtam le. Tegnap 31. voltam 30. helyett, ma 34. voltam 33. helyett, egész kicsi különbséggel. Sajnos egyik nap sem voltam elég gyors.”

„Most csalódott vagyok. Jó lenne jövő vasárnap rajthoz állni. Azért jöttünk, hogy kihívást keressünk, de nem voltunk elég gyorsak. Mindenkinek gratulálok, akik jobb munkát végeztek nálunk, remélhetőleg jó, biztonságos versenyük lesz jövő vasárnap – sajnos én csak a tévéből nézhetem majd.”

Felsült Alonso és a McLaren az Indy 500-on 1

Alonso hozzátette, hogy egyelőre fogalma sincs, jövőre visszatér-e Indianapolisba. A spanyol leszögezte, hogy továbbra is vonzza a futam, de a 2020-as tervei még nem tiszták.

A McLarennel a 2017-es Indy-projekt idején kapcsolatba került, ma már a csapat sportigazgatójaként dolgozó 2003-as Indy 500-győztes Gil de Ferran egészen elkeseredetten nyilatkozott:

„Szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjak és bocsánatot kérjek a szurkolóktól, nem is csak itt, az USA-ban, hanem világszerte. Nagyon sok pozitív üzenetet kaptunk mindenhonnan, ezeket köszönjük, és igazán sajnálom, hogy nem leszünk ott az Indy 500-on.”

„A csapatnak is szeretnék köszönetet mondani és szeretnék bocsánatot kérni! A srácok több hónapot dolgoztak a projekten, hogy itt lehessünk, az utolsó hónap főképp elképesztő meló volt. Éjt nappallá téve dolgoztak. Nagyon nehéz sportág ez, nem is becsültük alá a kihívást. Tudtuk, hogy borzasztóan nehéz lesz.”

„Szintén köszönöm a partnereinknek a hihetetlen támogatást, akiktől ugyancsak bocsánatot kérek. Köszönetet mondok az egész Indycar-közösségnek is, mindenki tárt karokkal fogadott minket a tisztviselőktől kezdve a pályamunkásokon keresztül a rivális csapatokig, éreztük a támogatást.”

„Végül, de nem utolsósorban: szeretnék köszönetet mondani a mellettem álló embernek. Fernando, nem adtunk neked elég gyors autót. Bajnokként vezettél. Az elmúlt három nap végtelenül feszült volt, de te mindent beleadtál. Szóval bocsánat, nagyszerű pilóta vagy!”

De Ferrantól megkérdezték, hogy a McLaren „bevásárolja-e” Alonsót a versenyre, hiszen a szabályok alapján az autók és nem a pilóták kvalifikálnak az Indy 500-asra, így elvileg beülhetne a spanyol egy, a rajtrácson lévő járgányba, de a válasz határozott nem volt:

„Nem fogjuk ezt tenni. Megérdemelten akarunk a mezőnyben lenni.”