A Mercedes az 1950-es évek után 2010-ben tért vissza a Forma-1-be gyári csapattal, majd a 2014-es szabályváltozásokra tökéletesen felkészülve az elmúlt öt évben mindent megnyertek, amit lehetett, és a jelen állás szerint nagyon valószínű, hogy idén behúzzák a zsinórban hatodik konstruktőri és egyéni világbajnoki címet is.

2021-ben átfogó változások jönnek az F1-ben, mind műszaki téren, mind az irányítást és a pénzügyeket illetően, a Mercedes anyacége, a Daimler élén pedig vezetőváltás zajlik, a Forma-1-et pártoló Dieter Zetschét a hírek szerint inkább az elektromos Forma-E-t preferáló Ola Källenius váltja, ráadásul a motorsportfőnök Toto Wolff szerződése is kifut 2020-ban – hogy a csapatelnök Niki Lauda halálát ne is említsük –, így logikus a kérdés, hogy marad-e a német márka a sportágban.

Wolff azt állítja, igen:

„Nem szállunk ki. Felmerült a dolog az igazgatótanácsnál, hiszen nagy cég, nagy brand lévén fel kell tenni a kérdést, mit is szeretnénk hosszú távon, a következő ciklusokban.”

„Vannak nehéz időszakok, mint a 2010-es évek elején, de aztán jönnek nagyszerű évek. Készen áll-e a márka arra, hogy hosszú távon kitartson a Forma-1-ben és végigcsinálja ezeket a ciklusokat? De lehet úgy is nézni, hogy a környezet változása előtt még kihozzuk a maximumot (az F1-ből), és aztán döntünk arról, hogy maradunk-e vagy sem. Én úgy gondolom, hogy a válasz valahol félúton van.”